Sökresultat
3 månader sedan
Annons-ID: 15018689

Vill du vara med och bygga upp Sollentunahems nya Kundcenter?

Sollentunahem – fastighetsbolaget som verkar för att inom Sollentuna kommun bidra till ett bättre samhälle genom att skapa, hyra ut och långsiktigt förvalta attraktiva boendemiljöer för alla. Nu startar de en ny kundcenteravdelning för att närma sig deras vision ”Vi gör var dag bättre”. De vill ha dig, som andas service och problemlösningsförmåga, med på resan att göra var dag bättre för deras hyresgäster!

Om tjänsten

Academic Work söker tre kundservicemedarbetare till Sollentunahem.

Sollentunahem är ett fastighetsbolag som bygger och förvaltar attraktiva boenden för alla. De är inne i en föränderlig och spännande utvecklingsfas med nyproduktion, underhållning och försäljning av fastigheter. På kontoret i Sollentuna arbetar i dagsläget omkring 50 medarbetare som under nästa år ska bli cirka 70st totalt. En ny funktion: kundcenteravdelningen, är under uppbyggnad med mål att samla all service och kontakt med hyresgäster och kunder till en central funktion och söker dig som vill vara med på denna spännande resa att bygga upp vad som kommer bli Sollentunahems hjärta!

Maria Lindblom, Kundcenterchef, ser fram emot att få denna nya funktion att nå nya höjder och vill ha med dig, som trivs i mötet med kunder och vill vara med och bygga upp funktionen. Då det i dagsläget inte finns klara tillvägagångssätt för alla uppgifter i denna roll kommer du ha stor möjlighet att påverka och vara med från start. Totalt kommer ni vara 5st i kundtjänst som kommer kunna både stötta och utveckla varandra i det vardagliga arbetet. Självklart får du i starten en tydlig introduktionsplan samt en ”buddy” som både kommer att handleda dig och säkerställa att du kommer rätta redan från start.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Sollentunahem.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare kommer du arbeta med att handlägga hyresgästers och kunders ärenden på kundtjänst både genom att möta inkommande kunder i receptionen, per telefon eller mail. Du kommer att arbeta på ett rullande schema, vilket gör att du kommer få en varierad vardag och ni hjälps åt på avdelningen att hantera olika frågor och problem som kommer in. Målet är att öka i kundnöjdhet (NKI- Nöjd Kund Index). Du kommer till exempel att hantera frågor gällande:

  • Hyresfrågor
  • Köfrågor
  • Nycklar
  • Fakturor
  • Mina sidor på hemsidan
  • Felanmälningar
  • Mottagande av besök till den interna organisationen
  • Hänvisning till rätt avdelning vad gäller t.ex. störningsärenden, avtalsfrågor eller andra interna avdelningars ärenden

Tjänsten passar dig som tycker det är roligt att bistå med hjälp i både högt och lågt och med ett leende på läpparna gör det som krävs för att personen du hjälper ska känna sig nöjd och behjälpt. Detta är en typisk ”spindeln i nätet”-roll där du kommer ha många interna såväl som externa kontakter och därmed kommer detta att vara en social roll, vilket erfordrar att du trivs i en sådan position där du förväntas ta emot problem och har en vilja att lösa de på bästa sätt.

Vi söker dig som

  • Har 2-4 års dokumenterad arbetslivserfarenhet
  • Har erfarenhet av att ha arbetat i en serviceroll där kundbemötande har varit en central del av rollen
  • Behärskar Office-paketet på en god nivå
  • Talar och skriver både svenska och engelska på en mycket god nivå då kommunikation med kunder och intern organisation sker på dessa språk

Det är meriterande om du…

  • Har arbetat i ett fastighetssystem tidigare exempelvis Vitec
  • Har arbetat i en kundserviceroll tidigare
  • Har arbetat i en receptionsroll tidigare
  • Behärskar ytterligare språk

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi det som avgörande att du är serviceinriktad då du kommer vara ansiktet utåt för Sollentunahem och förväntas agera tillmötesgående. Vidare behöver du i denna roll vara problemlösande och genom lyhördhet hitta lösningar på hyresgästernas behov och problem både reaktivt såväl som proaktivt. Slutligen är det viktigt att du besitter en hög grad av personlig mognad då du kommer att hantera situationer där du behöver kunna förstå din roll i ett sammanhang som stundtals kan betraktas som utmanande.

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

  • Omfattning: Heltid med sommar -och vintertider

  • Lön: Enligt överenskommelse

  • Placering: Sollentuna

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sollentunahems önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Information om företaget

Sollentunahem är ett fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar cirka 6 000 hyreslägenheter och cirka 400 kommersiella lokaler inom Sollentuna kommun. Deras bostadsbestånd finns inom hela kommunen och består av en mix från 1950-talet till 2010-tal. Sollentunahem befinner sig i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter, förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse samt försäljning av fastigheter.

Amanda Gormaz consultant manager

Har du frågor om tjänsten?

Amanda Gormaz eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn05@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15018689