4 dagar sedan
Annons-ID: 15034181

UX designer till Ticket

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Sickla
Omfattning:
Heltid, 8-17
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Jobbkategori:
UX-/interaktionsdesigner
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Tillsvidare

Ticket erbjuder ett omväxlande och utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och möjlighet att påverka. Du får dessutom arbeta på ett mycket framgångsrikt och växande företag inom en av världens roligaste branscher, där du tillsammans med engagerade kollegor bidrar till att göra Ticket till världens bästa resebyrå!

Om tjänsten

Ticket söker nu efter en UX-designer som vill vara med och bygga världens bästa digitala produkter och tjänster inom resesegmentet.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att skapa och förbättra användarupplevelsen på våra sajter utifrån ett kundperspektiv, med huvudmålet att öka försäljningen. Rollen ingår i Online Sales-teamet som har det kommersiella ansvaret för Tickets digitala gränssnitt. Du kommer att jobba tillsammans med både kollegor inom teamet såväl som cross-funktionellt med olika produkt team.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Ticket. Du kommer att rapportera till Online Sales Manager.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som brinner för att skapa förstklassiga digitala upplevelser med fokus på att driva försäljning online. I ditt arbete ingår ett ansvar för befintliga och nya flöden till Tickets olika varumärken, med analys, utförande och uppföljning. Du jobbar på såväl övergripande nivå med flowcharts och wireframes, som med visuell design samt kravställning mot utvecklare. Det betyder att du har en väldigt stor möjlighet att påverka och bestämma hela upplevelsen för hundratusentals användare.

  • Utveckla och förfina Tickets digitala gränssnitt med syfte att öka konvertering och försäljning

  • Ta fram flowcharts, wireframes och prototyper för nya produkter och tjänster

  • Analys, användartester, och insamling av feedback i syfte att förstå kundens behov

  • Stötta utvecklare och produktägare med inspel kring design av produkter och tjänster

  • Vara ständigt uppdaterad på det senaste inom web/mobilt inom ditt område

Vi söker dig som

Som UX-designer krävs det att du är självgående och tycker om att ta hela processen från idé till resultat. Så klart förstår du MVP och kan sätta milstolpar i design för att snabbt lansera och därefter följa upp och justera. Du behöver trivas i en arbetsmiljö där du får stort ansvar med möjlighet att påverka, med snabba förändringar och ett agilt arbetssätt.

Detta är en roll där högt tempo är en del av vardagen och du kommer att vara en del av ett team som har många angränsande områden. Vi ser därför att du är en teamplayer och inte är rädd för att ta dig an uppgifter som ligger utanför ditt egna område när det krävs.

  • Ett par års erfarenhet från att ha arbetet med UX design/interaktionsdesign, exempelvis framtagning av wireframes, koncept och prototyper

  • Goda kunskaper i HTML och CSS

  • Resultatinriktad med förmåga att kunna förklara affärsnyttan med olika designförslag

  • Gärna erfarenhet av konverteringsoptimering inom e-handel

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare

  • Placering: Tickets huvudkontor i Sickla

  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskoordinator Martina Obiols +46 8 522 589 65

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Ticket Leisure Travel Group är Nordens största privatresebyråkedja med en omsättning på ca 7 miljarder kr. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza. Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter så erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag.

Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder under tre olika varumärken, Ticket, Airngo och Charter, samt ett 70-tal butiker i Sverige och Norge, där online och butik samverkar under en omnikanal-strategi. I planerna framåt är geografisk expansion online en viktig komponent. Ticket kan erbjuda dig ett utvecklande jobb med stort utrymme för egna initiativ och goda utvecklingsmöjligheter i ett mycket framgångsrikt och växande bolag.

Ansök här