1 månad sedan
Annons-ID: 15078483

Upphandlare till 4C Strategies!

Snabbfakta

Stad:
Solna
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Slutet av augusti/början på se
Övrigt:
Heltid

Vi söker för vår kunds räkning en prestigelös och driven person som drivs av att arbeta inom upphandlingsprocesser. Som Upphandlare kommer du ha ett övergripande samordningsansvar avseende upphandlingsprocesser. Har du en examen inom upphandling/Inköp? Då låter detta som en perfekt tjänst för dig! Välkommen med din ansökan redan idag - Vi tillämpar löpande urval.

Om tjänsten

4C Strategies är en världsledande leverantör av mjukvara och experttjänster inom samhällssäkerhet, risk- och kontinuitetshantering samt krisberedskap. De arbetar för att stärka uppdragsgivarens förmåga att förebygga, hantera och lära av kritiska händelser. 4C Strategies grundades i Sverige år 2000, har huvudkontor i Stockholm och samtliga datacenter placerade i Sverige. Verksamhetens vision är att bidra till ett säkrare samhälle genom att kombinera kraften av digitalisering med ledande branschexpertis.

I dag stödjer vi uppdragsgivare i över 100 länder från våra kontor i Norden, USA och Storbritannien. Bland våra kunder finns flera av världens mest högprofilerade organisationer, däribland internationella institutioner såsom FN, NATO, Europeiska centralbanken och Europeiska utrikestjänsten, företag såsom Cytivia, JP Morgan och Oatly, samt försvarsmakterna i Schweiz, USA och Storbritannien. Bland 4C Strategies nordiska uppdragsgivare kan nämnas Försvarsmakten, MSB, Trafikverket, Stockholms Stad, Uniper, Copenhagen Airport och flera storbanker.

I rollen som Upphandlare kommer du bland annat att projektleda upphandlingar enligt framtagen upphandlingsprocess samt fånga upp potentiella upphandlingar via bland annat upphandlingsmail och via interna kontakter.

Du erbjuds

  • Meriterande erfarenhet inom verksamheten som kan ge dig ett brett kontaktnät framåt.
  • Erfarenhet inom upphandlingssystemet Tendsign.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Projektleda upphandlingar enligt framtagen upphandlingsprocess.
  • Tillsammans med teamet sätta upphandlingsstrategi för att vinna aktuell upphandling, inklusive ta fram underlag för prisstrategi.
  • Ansvara för att ta fram underlag för upphandlingen, antingen på egen hand eller via tillsatt upphandlingsteam.
  • Dokumentationshantering utifrån framtagen process.
  • Ansvar för frågor och svar till uppdragsgivaren.
  • Kvalitetsäkring av allt framtaget material från upphandlingsteam.
  • Se till att upphandlingens kvalitetsäkrare får materialet i tid.
  • Formellt lämna in upphandling.
  • Uppföljning och erfarenhetsåterföring.
  • Hålla dokumenthanteringen vad gäller upphandling uppdaterad och enkel att hitta i så att den kan användas av andra.

Vi söker dig som

  • Har en akademisk bakgrund inom företagsekonomi, samhällsvetenskap eller liknande alternativt innehar en KY/YH-utbildning som Upphandlare/Inköpare.
  • Kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.
  • Är snabblärd och besitter en förmåga att snabbt kunna sätta dig in nya kompetensområden och förstå vad som efterfrågas i upphandlingarna.
  • Förmåga och erfarenhet av att leda projekt, antingen i arbetslivet, högre utbildning eller i ideellt arbete.

Vi anser det även som meriterande men inget krav om du har...

  • Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
  • Arbetslivserfarenhet från upphandlingsområdet.
  • Erfarenhet av upphandlingsportaler såsom Tendsign eller liknande.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här processen. Utöver att du har ett brinnande intresse för upphandlingar och ser fram emot att applicera dina akademiska kunskaper i ett praktiskt sammanhang, tror vi att du är kommunikativ och driven i ditt arbete. Du kommer att kommunicera med flera parter inom upphandlingsprocesserna. Vidare tror vi att du är relationsskapande, initiativtagande och orädd samt besitter en affärsmässighet inom dina ansvarsområden när du har kommit in i arbetet. Vi tror att några av dina utmärkande egenskaper skulle beskrivas som:

  • Initiativtagande.
  • Orädd.
  • Kommunikativ.
  • Relationsskapande.

Övrig information

  • Start: I slutet augusti/början av september.
  • Omfattning: Heltid, kontorstider. Uppdrag löper till en början till årsskiftet.
  • Placering: Centrala Stockholm.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer på deras 4C Strategies egen hemsida om hur de presenterar sig själva: Här!

Ansök här