1 månad sedan
Annons-ID: 15080299

Tysktalande Customer Service Specialist till globalt företag!

Vill du få möjligheten att arbeta på ett globalt företag med engagerade kollegor och goda utvecklingsmöjligheter? Är du dessutom intresserad av att arbeta på ett företag som arbetar aktivt för en hållbar framtid? Då har vi ett uppdrag för dig! Ta chansen och sök redan idag - vi tillämpar löpande urval!

Om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en tysktalande Customer Service Specialist som kommer arbeta med utvecklande och varierande arbetsuppgifter på en avdelning med ett drivet team i internationellt kontext. Rollen innebär en nära dialog med kund och ansvarig säljare och du har därmed en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Du kommer tillhöra en avdelning bestående av kollegor som också arbetar i rollen som Customer Service Specialist, men inom olika marknader.

Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på Academic Work och arbetar hos vår kund. Uppdraget är ett vikariat till och med sommaren 2023, och vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

Du erbjuds

  • Möjligheten att tillhöra ett engagerat team med härlig stämning och många kollegor, både lokalt och internationellt
  • Stora utvecklingsmöjligheter, där du genom detta vikariat kan skapa fler möjligheter för framtiden
  • En dedikerad konsultchef som stöttar dig under hela uppdraget

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som tysktalande Customer Service Specialist kommer du framförallt arbeta med att koordinera hela "order to cash"-processen med diverse kunder internationellt. Du kommer att arbeta med kollegor som gör liknande arbetsuppgifter, men inom olika segment.

Exempel på centrala arbetsuppgifter:

  • Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura
  • Säkerställa att leveransserviceerbjudandet till kund uppfylls
  • Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet

Vi söker dig som

  • Har yrkeshögskole-, högskole- eller universitetsexamen, fördelaktigt inom logistik eller ekonomi. Alternativt likvärdig erfarenhet som kund bedömer relevant
  • En god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden
  • God datorvana och erfarenhet av att arbete med olika IT-system
  • Kan kommunicera flytande på svenska, engelska och tyska, i både tal och skrift

Som person är du

  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Samarbetsvillig

Övrig information

  • Start: Omgående, enligt överrenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Grums

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Vår kund arbetar inom en spännande bransch med stort fokus på hållbarhet, såväl på lokal som global nivå. De strävar efter att överträffa även de mest ambititösa hållbarhetsmålen och föra ut kunskapen till deras kunder så att de kan hjälpa dem använda klimatsmarta produkter. Företaget har tio produktionsenheter i Sverige, USA och Finland, cirka 5 800 anställda i fler än 13 länder och kunder i fler än 100 länder.

Ansök här