2 veckor sedan
Annons-ID: 15078213

Två Group AR/AP Administrators till AW Group Finance

Snabbfakta

Stad:
Ospecificerad arbetsort, Linköping
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Tillsvidare

Nu söker vi två Group AR/AP Administrators till vår interna Finance-avdelning inom AW Group! Läs mer och sök tjänsten nedan! Vi tillämpar löpande urval.

Om tjänsten

AW Groups ekonomifunktion finns placerad i Linköping och består i dagsläget av ca 35 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner.

I rollen som Group AR/AP Administrator kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att ansvara för hanteringen av våra kund- och leverantörsfakturor, från att de inkommer till att de blir betalda.

AW Groups ekonomifunktion implementerade ett nytt ekonomisystem för hela koncernen under 2021, Workday. Nu befinner man sig i en spännande fas där man vill börja arbeta mer systematiskt med process- och systemutveckling för reskontrorna. Det handlar om effektivisering via automatisering och på sikt även förstå hur man ska jobba med AI.

Under året som gått har ekonomifunktionen även centraliserats och i samband med centraliseringen slogs reskontrorna ihop till ett team. Team AP/AR är nu ett av de större teamen på Finance. Tillsammans hanterar man kund- och leverantörsfakturor för ca 35 olika bolag i sex länder. Framöver vill man också hitta nya och mer effektiva sätt att samarbeta inom teamet.

Om tjänsten

“Det bästa med min roll som Group AR/AP Administrator är det dynamiska arbetet där ständig förbättring och effektivisering är i fokus. Med både eget ansvar samt teamwork får du goda möjligheter att utvecklas inom din roll. Noggrannhet och lösningsfokus är två egenskaper som passar väl för denna roll där vi säkerställer att alla kund- och leverantörsfakturor levereras eller bokförs korrekt. Utöver detta får du trevliga kollegor och en arbetsplats som bryr sig om sina anställda”.

Så här beskriver en av våra nuvarande Group AR/AP Administrators rollen och varför hen trivs så bra i den. Rollen innebär också många kontaktytor, både med kollegor runt om i länderna men naturligtvis även med våra leverantörer och kunder.

Hos oss uppmuntrar vi och belönar ambition. Vi tror och hoppas verkligen att du kommer trivas hos oss och lägger därför mycket fokus på att skapa en miljö och kultur som får våra medarbetare att må bra och växa både som människor och i sin roll.

Arbetsuppgifter

Som Group AR/AP Administrator arbetar du självständigt med hela processen för hanteringen av både kund- och leverantörsfakturor. Du sköter den löpande administrationen, skickar ut fakturor och sköter flödet från att en faktura inkommer till att den blir betald. Du kommer närmast att samarbeta med nio kollegor som sköter både kund- och leverantörsreskontra. Exempel på relevanta arbetsuppgifter är:

  • Hantera flödet av leverantörsfakturor genom konteringar och betalningar och se till att de bokförs på korrekta konton
  • Aktivt arbeta för att minska påminnelser
  • Hantera flödet av och skicka kundfakturor
  • Administrera krediteringar
  • Ge förstklassig support till våra interna kollegor i fakturahantering och i vårt fakturasystem och leverantörsfakturasystem Basware

Tjänsten passar dig som trivs i en snabbrörlig organisation med stort ansvar, högt tempo och många ambitiösa, energigivande kollegor.

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomiinriktning
  • Har minst 2 års erfarenhet av hantering av kund- och leverantörsfakturor eller liknande ekonomiuppgifter
  • Har erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakt sedan tidigare
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då du har mycket kontakt internt och externt på båda språken

Det är meriterande om du tidigare har arbetat:

  • I systemen Basware eller Workday

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är ansvarstagande och problemlösande. Du trivs med att samarbeta i team och motiveras av att arbeta i en stöttande roll där du får hjälpa kollegor. Då du kommer ha mycket eget ansvar för leverantörsfakturorna är det viktigt att du är strukturerad och trivs med administrativt arbete. Hos oss är tempot ofta högt så vi söker dig som trivs och kan utvecklas i en sådan miljö.

Välkommen till oss, We reward Ambition!

Övrig information

  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Vår Finance-funktion är placerad i Linköping, varifrån vi gärna ser att du utgår. Vår flexibilitetspolicy gör det enkelt att kombinera hem- och kontorsarbete.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Jamila Badee under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om företaget

AW Group består av flera olika verksamheter med ett gemensamt mål, att hjälpa människor och företag att växa. Den största delen av verksamheten är fortfarande uthyrning av personal samt rekrytering inom Academic Work-koncernen. Inom AW Group arbetar idag cirka 1000 internt anställda i sex länder, med en omsättning på 3,5MSEK. Vi är stolta över vad vi har uppnått hittills men är fortfarande bara i början på vår resa. Vill du veta mer om hur det är att arbeta på AW Group? Läs mer här.

Ansök här på annan site