1 vecka sedan
Annons-ID: 15079293

Treasure Analyst till välkänt fintechbolag!

Vi söker för vår kunds räkning dig som är en analytisk och kommunikativ team player till rollen som Treasure Analyst. Du kommer att vara en viktig spelare i företagets utveckling och välkomnas till ett härligt team som utgår från deras kontor på Regeringsgatan i Stockholm!

Om tjänsten

Du erbjuds

Företagets målsättning är att hjälpa småföretag att lyckas i en värld av jättar. År 2010 lanserade de världens första chipkortläsare och app för mobila kortbetalningar som gör att småföretag kan ta emot kortbetalningar på ett enkelt och prisvärt sätt. Men de slutade inte där. Bolaget grundades i Stockholm, men idag finns de världen över. De erbjuder en rad olika verktyg för småföretag i Europa och Latinamerika för att ta betalt, sälja smartare och växa. De har satsat på detta omfattande och ofta försummade segment eftersom det är helt avgörande för en hållbar ekonomi. Deras framgång är företagets framgång.

I rollen som Treasure Analyst kommer du arbeta i GCM-Teamet (Global Cash Management) och i huvudsak ansvara för dagliga samt operativa kontanthanteringsaktiviteter i EMEA-regionen inklusive kontantavstämning, positionering och prognoser. Du kommer även analysera och tolka finansiell data för att lägga framtida prognoser. Här kommer du rapportera till EMEA Lead Product Cash Manager baserad i Stockholm. Detta är ett flexibelt arbete där du får möjlighet att till stor del på egen hand planera dina dagar. Du kommer vara på kontoret minst 3 dagar/vecka, därefter är det flexibelt var du är placerad.

Detta är ett konsultuppdrag med start på 4 månader. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

DETTA SKA INGÅ I DIN ANSÖKAN

  • CV & Personligt brev på engelska

Arbetsuppgifter

Du kommer bland annat att ansvara för:

  • Daglig övervakning och hantering av EMEA- och SEPA- aktiviteter i euområdet ur ett likviditetsperspektiv
  • Hantera likviditet i nära realtid via olika webbaserade portaler
  • Genomföra dagliga koncerninterna avvecklingar i treasurysystemet FIS Quantum
  • Skicka in och initiera valutaförfrågningar relaterade till kontantpositionering
  • Incidenthantering och annan ad hoc-hantering
  • Identifiera och implementera processförbättringsmöjligheter
  • Stödja särskilda projekt och förvärv enligt uppdrag

Vi söker dig som

Vi söker dig som:

  • Har en avslutad universitetsutbildning inom redovisning, finans, ekonomi eller motsvarande
  • Har någon arbetserfarenhet av Treasury back-office eller kontanthanteringsrelaterat område, exempelvis inom bank eller företag
  • Har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt i Excel
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då arbetet sker på båda språken

Det är meriterande för tjänsten om du:

  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom betalningsbranschen
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med FIS Quantum och/eller SAP
  • Har kunskaper i internetbankportaler

Som person har du analytiska färdigheter i världsklassjälvmedveten och tar stort ansvar för ditt arbete. Du utför dina arbetsuppgifer med stor noggranhet och är uppmärksam på detaljer. Vidare har du förmåga att leda dig själv och navigera i förändring. Du har ett kritiskt tänkande och arbetar effektivt med fel- och problemlösning.

Övrig information

  • Start: 1 september 2022
  • Omfattning: Heltid, 40 h/vecka
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här