4 veckor sedan
Annons-ID: 15058180

Teknisk kundsupport med kontorsansvar till Drivec!

Snabbfakta

Stad:
Helsingborg
Omfattning:
Heltid, 8.00 - 17.00
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Jobbkategori:
Ordermottagare
Startdatum:
1 november

Letar du efter ett omväxlande jobb med mycket kundkontakt och eget ansvar? Är du initiativrik, kommunikativ och strukturerad? Då ska du läsa mer om tjänsten som teknisk kundsupport till Drivec i Helsingborg!

Om tjänsten

Drivec utvecklar och tillhandahåller fordonsdata som ökar lönsamheten, höjer säkerheten och minskar miljökonsekvenserna för transportindustrin. Med stor förståelse för varje kunds unika behov, skräddarsyr Drivec lösningar där rätt information når rätt person i företaget. Drivec är ett privatägt, Helsingborgsbaserat företag som bildades 2004.

Academic Work söker för Drivecs räkning en teknisk kundsupport som även kommer få ha det yttersta ansvaret för kontoret. Tjänsten passar dig som vill ingå i ett familjärt gäng med stark känsla för samarbete och sammanhållning, där du får hjälp av en kollega om det behövs!

Du erbjuds

  • En familjär arbetsplats som präglas av gemenskap och öppenhet
  • Eget ansvar där du själv får bygga strukturen kring din egna roll
  • En introduktion vid start där du får insikt i det olika delarna av bolaget

Arbetsuppgifter

Som teknisk kundsupport med kontorsansvar kommer du främst att arbeta med att ge Drivecs kunder daglig support och kundservice genom både telefon och via dator, främst via systemet GitLab. I både supportdelen och kontorsdelen av denna tjänst kommer du få möjlighet till mycket kontakt med alla kollegor på Drivec och du har däremed en väldigt betydande roll för den dagliga verksamheten på arbetsplatsen.

"I den här rollen har jag fått ett mångfacetterat jobb där jag har kunnat bygga min egna roll utifrån vad jag har visat intresse för. Men det allra bästa har varit att vi är ett så bra gäng. Det är liksom härligt att gå till jobbet!" - Så här beskriver Nina, som har rollen idag, sitt jobb.

Som teknisk kundsupport hos Drivec är du bland annat ansvarig för:

  • Förbättringsarbete med ärendehantering samt support-process
  • Planering och uppföljning av pågående större långtids-supportärenden
  • Säkerställa hög kundnöjdhet och professionell kundkontakt
  • Säkerställa god dokumentation av ärendehantering

Tjänsten passar dig som vill få möjligheten att arbeta inom en organisation som arbetar med korta beslutsvägar och mycket eget ansvar. I denna tjänst kommer du även att få ta ansvar för kontoret genom att bygga en egen struktur, vara ISO-ansvarig samt koordinera allmänt på kontoret. I kontorsansvaret kan även ekonomifrågor tillkomma där du får möjlighet att stötta ekonomichefen med administrativt arbete.

Vi söker dig som

  • Skriver och talar obehindrat på svenska samt engelska då språken används i den dagliga verksamheten
  • Goda kunskaper i Officepaketet (Excel, word och Outlook)
  • Har avslutad gymnasieutbildning
  • Har erfarenhet av någon typ av serviceyrke

Meriterande

  • Tekniskt intresse
  • Erfarenhet av supportsystem

Som person är du

  • Orädd
  • Kommunikativ
  • Initiativtagande
  • Strukturerad

Övrig information

  • Start: 1 november, det anpassas efter rätt person

  • Omfattning: Heltid

  • Arbetstider: Måndag till fredag 08:00-17:00, med möjlighet till flex

  • Placering: Sundstorget 5, Helsingborg

Information gällande vidare rekryteringsprocess

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Drivecs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Information om företaget