1 månad sedan
Advert-ID: 15080014

Teknisk integrationsspecialist till Worldline!

Quick facts

City:
Stockholm, Södermalm
Extent:
Full time
Type of work:
Recruitment
Start date:
Enligt överenskommelse
Other:
Heltid

Hos Worldline kliver du rakt in i en mångkulturell miljö med engagerade kollegor och en närvarande chef. Som teknisk integrationsspecialist jobbar du med integration av Worldlines betallösningar till både små och stora bolag inom olika sektorer. För dig som är teknisk lagd med ett intresse för service och relationer ges du möjligheten att fortsätta din karriär ett av världens ledande företag inom betallösningar. Välkommen till Worldline!

About the role

Worldline är världens fjärde största företag inom betallösningar har flera kontor i Sverige, med över 400 anställda, varav runt 200 medarbetare på kontoret på Södermalm. Som teknisk integrationsspecialist jobbar du med integration av en av Worldlines produkter, PaymentIQ, som bland annat används av kunder inom spel- och resebranschen. Du kommer att tillhöra ett mindre team om fyra personer där ni alla hjälps åt att hantera integrationsprojekten för de kunder som teamet ansvarar för.

En hälsning från din närmsta chef

”Hej! Jag heter Johanna och jag leder ett av våra integrationsteam på Worldline. Merchant Integrations är ett litet team som arbetar med att integrera nya kunder i våra system. Det är högt tempo, ständigt utvecklande och väldigt roligt! Genom att arbeta med oss kommer du lära känna in- och utsidan av e-handel och ha kontakt med människor över hela världen och utvecklas i ett företag som har som mål att vara bäst i klassen inom e-handel. Som chef tror jag på ett varmt och ärligt ledarskap och kommer vägleda och stötta dig när du växer med oss."

Job duties

Som integrationsspecialist arbetar du med att stötta, projektleda och onboarda Worldlines kunder vid integration av Worldlines betalsystem. Produkten PaymentIQ säljs som en SaaS-lösning och är en snabb, dynamisk och komplex plattform med ett stort antal integrationer mot system och olika betalningsmetoder. Förutom kunderna har du också flera interna kontaktytor så som utvecklare, support, sälj och produktägare.

Du kommer exempelvis att…

  • Projektleda och stötta kunder som integrerar Worldlines betalplattform
  • Stötta Worldlines säljare vid tekniska frågor
  • Felsöka eventuella problem i plattformen vid integrationer
  • Stötta upp med teknisk support
  • Skapa och uppdatera teknisk dokumentation och integrationsguider

We are looking for

Detta är en perfekt roll för dig som trivs i en internationell miljö och vill till ett företag som är mån om långsiktighet hos sina medarbetare och att skapa interna karriärmöjligheter. Som person är du serviceinriktad, duktig på att läsa av kunders behov och har en förmåga strukturera upp ditt arbete på egen hand. Vi tror att du både har ett stort tekniskt intresse men även lockas av att skapa goda relationer såväl internt som externt.

Vidare har du…

  • Erfarenhet från teknisk support
  • Förståelse för API:er och hur servrar och klienter kommunicerar
  • Mycket goda kunskaper i engelska då majoriteten av kommunikationen sker på engelska

Det är meriterande (dock inget krav) om du har…

  • Kunskaper inom CSS, HTML, JavaScript, Java eller annat programmeringsspråk
  • Erfarenhet från betalbranschen

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera väl varför du valt att söka.

De personliga kompetenser vi ser som särskilt viktiga är:

  • Problemlösande
  • Självgående
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning.
  • Arbetstider: kontorstider
  • Placering: Götgatan, Södermalm
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt Rekryteringskoordinator Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Worldlines önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
  • Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Client information

Worldline är en ledande leverantör av internationella betalningslösningar för e-handel och deras kundportfölj innehåller några av världens största e-handelsföretag. På kontoret i Stockholm är det ett ungt och hungrigt klimat och du kommer kunna lära dig mycket av dina kollegor. Vill du komma till en internationell och rolig arbetsplats där folk väljer att stanna är detta jobbet för dig!

Apply here!