1 vecka sedan
Annons-ID: 15080710

Teamleader sökes till Avantor!

Snabbfakta

Stad:
Örebro, Karlskoga
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Söker du en roll där du ges möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt? För en flexibel och relationsskapande person finns nu möjlighet att ta nästa steg i karriären och bli en del av Avantor, ett börsnoterat Fortune 500 företag och en global leverantör i framkant. Varmt välkommen med din ansökan till tjänsten som teamleader redan idag, vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Avantor levererar produkter och tjänster till kunder inom bland annat life science, myndigheter samt hälso- och sjukvård och är en av de ledande globala leverantörerna på marknaden. Deras breda produktportfölj innehåller bland annat engångsartiklar så som handskar, men även mer avancerad utrustning samt kemikalier/farligt gods som används av laboratorium världen över.

Avantors nordiska centrallager ligger i Karlskoga men kommer under andra halvan av 2023 att flytta till Örebro, en flytt du förväntas att delta i. Här välkomnas du till nya och fräscha lokaler, bygget av lokalerna har precis dragit igång och du är välkommen att delta i planeringen!

Till centrallagret söker de nu en teamleader som vill arbeta på deras nordiska distributionscenter.

I dagsläget arbetar det tre befintliga teamleaders som tillsammans ansvarar för centrallagrets fyra avdelningar. På lagret arbetar ett 40-tal kollegor vilket kännetecknas av ett öppet klimat och arbetar aktivt med förändrings- och förbättringsarbeten i syfte att utveckla verksamheten. Ledarskapet är inkluderande där varje medarbetare får vara med och påverka genom bland annat dagliga avstämningsmöten.

Du erbjuds:

  • Ett varierande arbete med fokus på lager och logistik
  • Möjlighet till personlig utveckling genom ett ansvarstagande arbete

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning och överrekrytering förutsatt att samarbetet uppskattats av alla parter. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

På Avantor arbetar du tätt tillsammans med övriga teamleaders, i rollen ingår det både ett operativt och strategiskt ansvar.

Du kommer bland annat att:

  • Arbeta koordinerande i syfte att effektivisera dina medarbetares arbetssätt och möjjliggöra att de når upp till sina dagliga mål.
  • Personalplanering, uppföljning och fördelning av resurser
  • Organisera och ta del av det dagliga arbetet
  • Ansvara för leverans och transport av varor
  • Delta i förbättringsarbete inom organisationen

Vi söker dig som

  • Har en färdigställd gymnasieutbildning
  • Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom lager/logistik
  • Tidigare erfarenhet av en ledande roll med personalansvar
  • Har god datorvana och kunskaper i Office-paketet
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska, då dessa språk används dagligen

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av affärsystemet SAP
  • Truckkort A

För att lyckas i rollen ser vi att du är en kontaktsökande lagspelare som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.

Som person är du:

  • Ansvarstagande
  • Relationsskapande
  • Självgående
  • Flexibel

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning och överrekrytering förutsatt att samarbetet uppskattats av alla parter
  • Placering: Du arbetar till en början i Karlskoga fram tills dess att centrallagret flyttas till Örebro under andra halvan av 2023

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här