2 veckor sedan
Annons-ID: 15079155

Teamlead Customer Service till Resurs

Snabbfakta

Stad:
Malmö, Malmö
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Oktober, enligt överenskommels
Övrigt:
Heltid

Resurs är en modern nischbank som just nu är inne i en stor transformationsresa. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenheter som lockas av att bygga upp ett helt nytt team på ett av Sveriges Karriärföretag. Hos Resurs arbetar du i en miljö som främjar work-life balance och där du själv skapar dina möjligheter. Du välkomnas till en avdelning med framstående vinnarkultur där framgångar firas. Välkommen hem!

Om tjänsten

Resurs är en ledande nordisk bank med en enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi. På den grunden bygger de erbjudanden och tjänster inom lån, sparande och betalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, och som skapar långsiktiga värden för sina kunder. Idag  har de en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 625 anställda i Norden.

Såhär beskriver en nuvarande Teamlead på Customer Service rollen:

"Jag älskar att jobba som Teamlead på customer service för att ingen dag är den andra lik! Jag har möjlighet att utveckla mina handläggare, verksamheten och mig själv - och det allra bästa med Resurs är kollegorna och människorna"

I den här rollen kommer du ingå i Resurs Customer Service-avdelning som består av fyra dedikerade team placerade i Malmö och Helsingborg med stort engagemang och högt tempo. Din roll som teamleader innebär ett personalansvar för en grupp på cirka 10-15 medarbetare - alla med olika åldrar och erfarenheter som arbetar med att serva Resurs kunder främst via telefon, mail och chatt men även administrativa uppgifter. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att kommunicera Resurs mål & strategi men också säkerställa att policys, riktlinjer och rutiner efterlevs.

Du är en passionerad kollega och kan bidra med ett stort engagemang, nyfikenhet, drivs av att utveckla människor och verksamheter samt trivs att arbeta med fart och fläkt! Du arbetar med stort målfokus riktat mot nyckeltal, kundservice och försäljning i en föränderlig och effektiv miljö där du dagligen tar ansvar för att göra prioriteringar och omprioriteringar. Du vågar utmana, får saker att rulla och tar action när hinder uppstår.

Du är en klippa för teamet, värnar om inkludering och har i dina tidigare roller varit drivande i utvecklingen och förbättringen av olika processer med målet att öka effektivitet och kvalité. Du värdesätter att kontinuerligt ge feedback och stötta ditt team, inte minst att få alla individer i gruppen att växa för att fortsätta verksamhetens gemensamma utveckling framåt!

Du erbjuds

  • Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter
  • En arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar Resurs nyfikna och drivna människor som uppmuntras med ansvar och stor frihet
  • Resurs arbetar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över sin Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar de testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för sina kunder.

Arbetsuppgifter

  • Mål-och resultatuppföljning
  • Utveckla dina medarbetare i försäljning
  • Driva digitalisering på Customer Service
  • Genomföra samtliga medarbetarsamtal
  • Medlyssna och coacha
  • Ständigt förbättra, inom ramen för teamet
  • Samverka med relevanta funktioner utanför teamet
  • Bidra till/delta i projekt
  • Delar av tiden själv ta kundsamtal för att ha rätt förutsättningar att coacha medarbetarna

Vi söker dig som

  • Gillar ett högt tempo och nu vill ta nästa steg i din karriär. Vi behöver dig med glimten i ögat, som är nytänkande med säljarmentalitet som kan ta vårt customer servicecenter till nya höjder genom dina idéer och ledarförmågor!
  • Har ca 1-2 års erfarenhet som ledare, där du haft ansvar för runt 10-15 personer
  • Har körkort
  • Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska

Meriterande

  • Erfarenhet av kundservice

Som person är du:

  • Resultatinriktad
  • Orädd
  • Uthållig
  • Mån om goda samarbeten

Övrig information

  • Start: Oktober, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Arbetstider: Kontorstider
  • Placering: Aktivitetsbaserade kontor i fräscha lokaler i centrala Malmö.

Under dina första veckor kommer du att utbildas i Helsingborg. Därmed behöver du kunna ta dig till vårt kontor i Helsingborg innan du börjar arbetet med att bygga upp ditt team på kontoret i Malmö.

Rekryteringsprocessen

  • Det första steget i rekryteringsprocessen består av ett antal psykometriska tester. På Academic Work tror vi på potential och psykometriska tester hjälper oss att lära känna dig, inte bara ditt CV. Tester gör det också möjligt att hantera våra ansökningar både objektivt och icke-diskriminerande.
  • I samtliga rekryteringsprocesser till Resurs gör vi anmärkningskontroll på de personer som går vidare till intervju. I samband med anställningserbjudande begär vi även ett utdrag ur belastningsregistret. Detta görs via polisens hemsida.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
  • Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Ansök här