3 veckor sedan
Annons-ID: 15059857

Talent Acquisition Partner till Qred

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid, Kontorstid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Jobbkategori:
Rekryterare
Startdatum:
Omgående/vid överenskommelse
Övrigt:
Heltid

Vill du vara med på FinTech bolaget Qreds spännande expansionsresa? År 2020 utmärkte sig Qred som ett av Europas snabbast växande företag och detta är bara början! Med målet att bli Europas mest premierade partner inom småföretagsfinansering söker de nu sin andra Talent Acquisition Partner!

Om tjänsten

Qred är ett internationellt FinTech-bolag som specialiserar sig på digitala finansieringslösningar för småföretag. Genom företagets värdeord Innovation, Transparens och Passion vill Qred förändra finansiering för småföretag. Företaget är redan etablerat i Sverige, Finland, Danmark, Holland och Belgien men har inga planer på att stanna där. Med utmärkelsen Årets Svenska Tillväxtbolag i Financial Times är Qred bara i början av sin framgångsresa - det här är din chans att vara en del av äventyret!

Nu söker Qred en Talent Acquisition Partner som kommer ha en nyckelroll i företagets tillväxt framåt. I rollen kommer du tillhöra ett nybildat HR-team om tre personer med ett nära samarbete gällande HR-frågor. Ditt huvudfokus kommer ligga på rekrytering och onboarding och tillsammans med din kollega Joanna säkrar ni Qreds kompetensbehov framåt, främst inom tech. I detta internationella företag uppmuntras din kreativitet, egna initiativ och det är en kort väg från idé till action. Bäst idé vinner!

Du erbjuds

  • Att vara del av ett tillväxtbolag som premierar ambition och potential
  • En snabb och energifylld vardag där du garanterat kommer utvecklas både som person, i din yrkesroll och ha väldigt roligt längs vägen
  • Qred är mån om din hälsa och erbjuder därför högsta möjliga friskvårdsbidrag samt värnar om att du ska kunna uppnå en bra balans mellan fritid och arbete

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du ha flera interna kontaktytor där du i samråd med rekryterande chefer och ledning definierar de roller som behövs. Du kommer vara ansvarig för hela rekryteringsprocessen från kravprofil till anställning och onboarding. Under hela rekryteringsprocessen säkerställer du att samtliga kandidater och externa parter får bästa möjliga upplevelse. Du representerar Qreds företagskultur såväl internt som externt - med insikt om att just den personen du har framför dig kan bli din nästa kollega.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av rekrytering där du varit drivande och delaktig i hela processen. Är det dessutom inom IT/Tech ser vi det som extra intressant
  • Har erfarenhet av att agera rådgivare gentemot rekryterande chefer och andra intressenter
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du:

  • Tidigare har använt LinkedIn och/eller andra sökmotorer för att söka efter potentiella talanger
  • Har erfarenhet av personaladministration såsom anställningsavtal och/eller onboarding
  • Har erfarenhet av att arbeta i en snabbrörlig scale up miljö

Som person är du:

  • Initiativtagande
  • Flexibel
  • Ihärdig
  • Samt har god samarbetsförmåga

Övrig information

  • Start: Omgående/enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid, kontorstider med viss flexibilitet

  • Placering: Tulegatan i centrala Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Qreds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Information om företaget

Qred grundades år 2015 av företagare, för företagare. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien ger Qred kraft åt småföretag genom att tillhandahålla rättvis och tillgänglig finansiering. Qred har idag över 130 anställda och tror på att uppmuntrade och stärkta medarbetare kan nå extraordinära resultat!

Ansök här