2 veckor sedan
Annons-ID: 15077070

Supportmedarbetare till AXS

Snabbfakta

Stad:
Nyköping
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Omgående/enl. överenskommelse

Har du en bakgrund inom service och söker nästa utmaning i karriären? Då ska du titta hit! Nu söker vi en supportmedarbetare som ska arbeta med spännande kunder inom nöjesbranschen! Det är den perfekta rollen för dig som vill arbeta i en roll med kundkontakt och användarsupport och som älskar att kommunicera med kunder i telefon och via mail. Hos vår kund erbjuds du en utmanande roll där du får goda möjligheter att utvecklas och där du får ta egna initiativ och påverka inom organisationen. Du välkomnas även till ett härligt team med en bra gemenskap och där goda samarbeten är en självklarhet. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

AXS är ett internationellt biljettbolag med kunder i hela Sverige. De förser över hundra svenska sportklubbar, arenor, teatrar och konserthus med marknadens mest innovativa biljetthantering. Nu söker vi dig med passion för evenemang och liveunderhållning och som söker en kundnära roll till tjänsten som supportmedarbetare i Nyköping.

I rollen kommer du ingå i i en mindre arbetsgrupp som arbetar med kundtjänst. Tillsammans ansvarar ni för att ge användarsupport och förstklassig service till företagets kunder kopplat till de systemlösningar som de tillhandahåller till sina kunder. Som ny i rollen kommer du få en två veckor lång introduktion samt stöttning och coachning av din närmsta chef och dina kollegor. Rollen passar dig som trivs i en roll med stort fokus på kundservice och som gillar att arbeta både självgående och tillsammans med andra. Vi ser gärna att du vågar ta initativ i arbetet och att du vill vara med och bidra med nya idéer och positiv stämning i gruppen.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos AXS.

Du erbjuds

  • En roll där du får arbeta med kundservice och användarsupport i en spännande bransch. På AXS får du jobba mot de största evenemangen i Sverige.
  • En tjänst på ett stabilt företag med platt organisationskultur som värdesätter en god gemenskap och bra samarbeten.
  • Stora möjligheter att påverka och ha inflytande inom organisationen.
  • Ett internationellt bolag med kontor på flera ställen runt om i världen samt goda möjligheter att utvecklas i din roll.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter består främst i att ge användarsupport och service till företagets kunder. Du har telefonen, ärendehanteringssystem och mail som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Du kommer ansvara för dina egna kunder men också ingå i ett team. I din roll ingår även att stötta dina kollegor med förekommande systemadministrativa arbetsuppgifter i samband med att systemstöd och processer ska implementeras hos nya kunder.

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieutbildning.
  • Har erfarenhet från en roll inom service eller administration.
  • Har en god data- och systemvana.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet från en liknande roll inom kundsupport eller orderadministration.
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem.

Som person är du:

  • Självgående
  • Flexibel
  • Problemlösande
  • Serviceinriktad

Övrig information

  • Rekryteringsprocessen kommer att inkludera ett personlighetstest samt ett problemlösningstest. Mer information om det kommer du att få under processens gång.
  • Placering: Nyköping
  • Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
  • Omfattning: Heltid
  • Arbetstider: Arbetet är på dagtid men det ingår också beredskap på kvällar och helger. Beredskapen är schemalagd och du kommer att få ersättning utöver din månadslön.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
  • Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

AXS är ett internationellt biljettbolag med kunder i hela Sverige. De förser över hundra svenska sportklubbar, arenor, teatrar och konserthus med marknadens mest innovativa biljetthantering. Bland de större kunder kan nämnas Stockholm Live (Avicii arena, Tele2 Arena mfl), SHL (Svenska Hockeyligan), SEF (Svensk Elitfotboll) och flertalet kulturkunder. De har två kontor i Sverige, ett i Nyköping och ett i Stockholm. AXS Sweden ägs av amerikanska AXS med huvudkontor i Los Angeles.

Ansök här