2 månader sedan
Annons-ID: 15076390

Supply Chain Refresh coordinator till Fujitsu

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Sverige
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Vi rekryterar en Supply Chain coordinator till Fujitsu, där du får friheten att arbeta heltid på distans. I rollen kommer du ansvara för att planera och koordinera uppdateringar för slutanvändares hårdvara. Vi söker dig som är tekniskt lagd, har god datavanan och är en problemlösare av rang! Intresserad? Sök tjänsten direkt!

Om tjänsten

Välkommen till Fujitsu som är ett av världens sju största IT-företag. Fujitsu levererar totala lösningar inom informations- och kommunikationsteknik. Tillsammans med mångfacetterade tjänster tillhandahåller deras omfattande verksamhet utveckling, tillverkning, försäljning och underhåll av banbrytande produkter av hög kvalitet och elektroniska enheter som gör dessa tjänster möjliga.

Du erbjuds:

  • En arbetsgivare som satsar på internutbildning.
  • Ett arbete som kan utföras på 100% remote.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Supply Chain Refresh coordinator kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att säkra Hårdvarulogistik, processer, beställningar från kunder, och deras livslängd hos slutanvändarna. Du kommer i tjänsten att:

  • Säkra byten eller retur av hårdvara och säkra projektplan för utförandet.
  • Granska livslängden för användarnas hårdvara genom dataanalyser och planera för eventuella åtgärder.
  • Säkra utrullningsplan för hårdvarubytet tillsammans med kunden.
  • Ge dagligt stöd till slutanvändare med frågor som om uppdatering.

Vi söker dig som

  • Har gymnasiekompetens inom Teknik/IT.
  • Talar och skriver på svenska och engelska då det krävs i kommunikation med kunder och kollegor.
  • Har kunskap av att jobba med hårdvara och datorer.
  • Har arbetat i en koordinerande roll sedan tidigare.

Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av Supply Chain, hårdvarubeställningsprocesser eller arbetat som Supply Chain coordinator.

I den här processen lägger vi stor vikt vid dig som person, där vi söker dig som är servicemined med genuint intresse för teknik och som gillar att ha många bollar i luften. Som person krävs det att du är noggrann och har god problemlösningsförmåga. Då du kommer arbeta i en koordinerande roll och planera för eventuella byten och åtgärder kopplat till kunders hårdvara, behöver du också ha en god förmåga att kunna strukturera upp ditt arbete och planera.

Vi kommer begära utdrag ur brottsregister och UC på grund av uppdragets kundbas.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Distans
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och våra önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Ansök här