1 vecka sedan
Annons-ID: 15081829

Supply Chain Administratör till medtech bolag inom life science!

Är du serviceinriktad, strukturerad och har några års erfarenhet inom Supply Chain? Då är denna roll för dig! Nu har du möjlighet att förvärva denna roll i ett snabbt växande medtech-bolag som utvecklar DNA-tester. Skicka in din ansökan idag, vi jobbar med löpande urval!

Om tjänsten

Företaget specialiserar sig inom ärftliga sjukdomar, onkologi och transplantation. Idag är det ett snabbt växande företag med kunder i mer än 60 länder världen över. Nu letar vår kund efter exceptionella människor att bli en del av deras team.

I din roll som Supply Chain Administratör, blir du en del av order management teamet som består av 4 personer, där du kommer att tillhöra orderhanteringen vilket idag sköts av 2 personer. Du kommer även ha ett tätt samarbete med 2 personer som ansvarar för skeppning. Du förväntas förstå hur flödet inom Supply Chain ser ut samt driva eget initiativ genom hela orderhanteringsprocessen. För att trivas i denna roll besitter du gärna goda kommunikationsfärdigheter då du i denna roll daligen arbetar med olika kontaktytor.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på sex månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns det goda chanser till förlängning.

Du erbjuds

  • Fantastisk arbetsplats i en internationell miljö
  • En administrativ tjänst med växande utmaningar i arbetsuppgifterna
  • En dedikerad konsultchef och karriärspartner

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I denna roll som Supply Chain Administratör kommer du att ansvara för att ta emot orders och ansvara för leveransen. Du kommer även att:

  • Registrera och skicka ordar
  • Hantera beställningsprocesserna innan leverans
  • Sköta extern och intern kundkontakt
  • Hantera systemadministrationen

Vi söker dig som

  • 2-3 års arbetslivserfarenhet inom Supply Chain
  • Har relevant gymnasieutbildning inom logistik eller ekonomi
  • Har god systemvana, tex Pyramid eller motsvarande
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då båda språken används i den dagliga kommunikationen.

Meriterande

  • Erfarenhet av supply chain inom samma bransch
  • Kunskap inom spanska, tyska eller italienska

Utöver detta lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i denna roll är det oerhört viktigt att du är trygg i dig själv och i rollen, strukturerad samt intiativtagande. Det är även viktigt att du klarar av snabba oförväntade förändringar och har en känsla för kundbemötande.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid 8-17, 6 månader med chans till förlänging
  • Placering: Hägersten

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Kommer senare i rekryteringsprocessen.

Ansök här