1 månad sedan
Annons-ID: 15089222

Suomenkielinen asiakaspalvelija Falckin matkahätäpalveluun!

Snabbfakta

Stad:
Eskilstuna
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Början av april

Service i världsklass där du jobbar i en internationell miljö, hur spännande låter inte det? Känns det här som en utmaning du vill ta dig an, då är detta rätt tjänst för dig! Du kommer tillsammans med ett dedikerat team, göra skillnad för människor som är i behov av assistans och hjälp under sin utlandsvistelse. Vi söker dig som är en kvick problemlösare med en hög servicekänsla. Missa inte chansen till det här grymma jobbet, skicka din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval.

Om tjänsten

Falck Global Assistance omfattar en komplett lösning för hantering av reserisker. De har samlat på sig omfattande kunskap och erfarenhet av att säkerställa säkra reseföhållanden för ett brett spektrum av internationella företag med anställda som reser eller är stationerade utomlands och även för privata kunder. I rollen kommer du vara den första kontakten med kund och leverera förstklassig assistans. Det är viktigt att du är lyhörd och flexibel då de ärenden du stöter på kan variera stort.

Vi söker nu, för Falck Global Assistances’ räkning, en motiverad och handlingskraftig medarbetare till att assistera och hjälpa människor under och efter resor och utlandsvistelser i hela världen. Vi förväntar oss att du är förtroendeingivande och får deras kunder att känna sig i trygga händer. När det dyker upp en utmaning försöker du hitta en lösning eller plan hur du ska gå vidare med uppgiften på bästa sätt. Vidare söker vi dig som tycker det är roligt att ge förstklassig service till kund över både telefon och mail.

Du erbjuds

  • Möjligheter att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet
  • Ett fräscht kontor med centralt läge i Hammarby sjöstad
  • En hängiven konsultchef från Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter

Som assistanskoordinator är du i kontakt med den som råkat ut för en skada eller sjukdom. Du hjälper resenärer bland annat med att komma till rätt vårdgivare, boka besök och arrangera transporter. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande och du kommer bland annat att:

  • Hantera inkommande serviceärenden
  • Arbeta med pågående ärenden
  • Agera spindeln i nätet mellan berörda parter såsom vårdgivare och försäkringsbolag.

Responscentret har öppet 24/7 vilket innebär skifttjänstgöring som assistanskoordinator. Dessutom förväntas du arbeta i högsäsong vilket primärt är under semestertider och storhelger.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av service sedan tidigare, med fördel genom kundtjänst (detta ses som meriterande erfarenhet)
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och finska såväl som goda kunskaper i engelska i tal som skrift
  • Har goda IT-kunskaper så att du med enkelhet lär dig nya system

Det är mycket meriterande att kunna flera nordiska språk.

Som person är du:

  • Anpassningsbar
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering, Huvudkontor: Hammarby Sjöstad, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Information om företaget

Läs mer om Falck Global Assistance på deras hemsida.

Ansök här