1 månad sedan
Annons-ID: 15077861

Studerande ekonomiassistent till Oscar Magnuson Spectacles

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Centrala Stockholm
Omfattning:
Deltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Slutet av augusti / början av
Övrigt:
Deltid

Är du i dagsläget studerande och vill ha ett givande deltidsjobb vid sidan av studierna? Nu finns chansen för dig att ansöka om att bli Oscar Magnusons Spectacles nästa ekonomiassistent. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är ute efter ett extrajobb, bra arbetslivserfarenhet och vill jobba i en växande och spännande bransch. Företaget är ett exklusivt märke inom glasögonbranschen - skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

I rollen som ekonomiassistent kommer du dagligen vara din chefs stöttande hand. Arbetsuppgifterna kommer röra sig inom en bred skala av administration och ekonomi. Det kommer ge dig en chans att få använda dina teoretiska kunskaper i praktiken och utvecklas i samband med det. I din roll kommer du ha nära kontakt med bolagets VD samt med bolagets redovisningsbyrå som sköter den löpande bokföringen - och det är dessa parter som du dagligen kommer att stötta. Detta är en möjlighet för dig att bygga upp erfarenheter och få utvecklingsmöjligheter, insyn i ledarskap, se hur arbetslivet faktiskt ser ut och en bra grund för dig som senare efter dina studier vill bygga en karriär.

Du kommer stötta din närmsta chef och få ett gediget samarbete ihop. Arbetet kommer att vara cirka 10-20 timmar per vecka, ungefär 3 dagar i veckan med möjlighet att anpassa arbetspassen utifrån ditt eget schema. Tjänsten är mycket flexibel för att göra det lätt för dig som student. Kontoret ligger på Östermalm i nya lokaler i A House Ark - så det är härifrån du kommer jobba. För att komma in i arbetet på bästa möjliga sätt ser vi att du första tiden i din roll jobbar på plats från kontoret - men allt med att du blir mer självständig finns möjligheten att jobba delvis på distans.

Oscar Magnuson Spectacles är ett ledande svenskgrundat high end glasögonmärke. Bolaget är starkt etablerat i Europa, vilket gör att du i din roll kan komma att ha kontakt med Tyskland, Frankrike, Belgien och Italien för att endast nämna några! Detta gör att du kommer få stor erfarenhet av att jobba internationellt och med andra kulturer. Du kan läsa mer om företagethär.

Du erbjuds

  • Ett flexibelt arbete vid sidan av studierna
  • Möjligheten att anpassa dina arbetspass efter ditt eget schema
  • En positiv och mycket kreativ arbetsplats
  • Möjlighet att få erfarenhet inom den exklusiva designerbranschen
  • En dedikerad konsultchef och karriärpartner

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Under en vanlig arbetsdag kommer du att stötta närmsta chef i dagliga arbetet, arbetsuppgifterna kan då bestå av

  • Hantera frågor om betalningar
  • Leverantörs- och kundreskontra
  • Betalningar som ska införas i system
  • Stötta vid rapporter
  • Sammanställa siffror och statistik
  • Sammanställa och se över information i samband med Medical Device Regulation

Långsiktigt kommer du också kunna få lära dig och stötta i inköp.

Vi söker dig som

  • Är studerande inom ekonomi, juridik, ingenjör eller motsvarande studier som anses relevant för tjänsten och har studerat minst 1 år
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av ett administration och/eller inom service
  • Har god datorvana och goda kunskaper i Excel
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, då detta används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Jobbat i en liknande roll med liknande arbetsuppgifter tidigare
  • Talar franska, tyska och/eller italienska

För att lyckas och trivas bäst i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, intiativtagande och tar stort ansvar för ditt arbete.

Som person är du

  • Analytisk
  • Kommunikativ
  • Ordningsam

Övrig information

  • Start: Slutet av augusti / början av september
  • Omfattning: Deltid, cirka 10-20 h / vecka
  • Placering: Centrala Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här