1 vecka sedan
Annons-ID: 15078067

Studenter till Skandiabankens kundservice i Linköping!

Snabbfakta

Stad:
Linköping
Omfattning:
Deltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
22/8

Brinner du för service och drivs av att alltid finna den bästa lösningen? Inspireras du av att nå uppsatta försäljningsmål och vill få meriterande erfarenhet från bank- och finansbranschen under din studietid? Då kan du vara den Skandiabanken söker.

Om tjänsten

I samarbete med Academic Work söker Skandiabanken studenter som vill arbeta extra i deras kundservice. Skandiabanken fortsätter att expandera och söker därför ytterligare medarbetare till deras kontor mitt i city. Du kommer att ingå i bankens resurspool på ca 40 studenter där engagemang, eget ansvar och laganda värdesätts högt och där man gemensamt arbetar för att nå uppsatta försäljningsmål.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Skandiabanken.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta med inkommande telefonsamtal, chatt och e-post från Skandiabankens kunder. Kontakten med kunderna innefattar att du ger professionell service samt informerar och erbjuder Skandiabankens produkter och tjänster. Du är därmed en viktig nyckelspelare genom att skapa ett positivt bemötande och mervärde för Skandiabankens kunder.

Du kommer till exempel att:

  • Ta emot inkommande samtal via telefon, chatt och e-post
  • Informerar och sälja in Skandiabankens koncept till dess kunder

Arbetstiderna för dig som är deltidsanställd är varierande, men vanligtvis jobbar du ca 3-4 pass/vecka, där merparten av tiden är förlagd till kvällar och helger men även pass på dagtid förekommer. Sammanlagt blir detta ca 20 timmar/vecka.

Tjänsten passar dig som vill få meriterande erfarenhet under dina studier och har engagemang och vilja att tillsammans med dina kollegor ge service i världsklass. Du kommer att erbjudas en utbildning som ger dig både en personlig och spännande kompetensutveckling inom bank- och finansbranschen.

Vi söker dig som

  • Läser på universitetet eller yrkeshögskola samt har ett intresse för vardagsekonomi
  • Kan jobba ca 20h/vecka inklusive helgarbete
  • Har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift, eftersom tjänsten innefattar mycket kommunikation både muntligt och skriftligt
  • Tidigare har arbetat inom service

Det är meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst

Som person är du:

  • Flexibel
  • Serviceinriktad
  • Ansvarstagande
  • En god lyssnare med god samarbetsförmåga

För att passa bra in i rollen hos Skandiabanken är du driven och målmedveten som person, har rätt inställning och en positiv attityd! Du är ambitiös och har hög arbetsmoral. Vidare är du ansvarsfull, engagerad och van att arbeta mot uppsatta mål och gillar att jobba i ett högt tempo. Vi söker dig som har en naturlig passion för service, drivs av att arbeta i team men även har förmågan att prestera individuellt. Liksom bankens befintliga personal besitter du ett engagemang och vill tillsammans med företaget arbeta för att Skandiabanken ska ha de mest nöjda kunderna!

Övrig information

  • Start: 22/8- som startar med en introduktion under två veckor
  • Omfattning: Deltid, 50%. Tjänsten är tillsvidare och sex månaders provanställning tillämpas. Detta innebär att du även förväntas arbeta under sommaren
  • Placering: Ågatan 7, 582 22 Linköping

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Skandiabankens kundservice i Linköping ansvarar för att ge professionell service åt bankens kunder via inkommande telefonsamtal, chatt och e-post. Verksamheten i Linköping har successivt byggts upp sedan starten år 2000 och omfattar idag cirka 160 medarbetare, varav ca 40 är studenter som arbetar deltid i resurspoolen. Fokus har varit att skapa en modern och konkurrenskraftig kundservice med inriktning på att sälja in Skandiabankens produkter och tjänster, vilket har resulterat i att företaget de senaste åren har blivit utsedda till Sveriges bästa kundservice vid ett flertal tillfällen.

Ansök här