3 dagar sedan
Annons-ID: 15079460

Serviceminded kundmottagare sökes!

Har du ett högt kundfokus och vill vara den betydelsefulla länken mellan kund och företag, då är detta tjänsten för dig! I Årsta hittar du din nästa arbetsplats, med engagerade och drivna kollegor. Du får här möjligheten att utvecklas inom kundrelationer och service och bygga på ditt cv med värdefull erfarenhet för framtiden! Vi går igenom ansökningar löpande, så sök redan idag!

Om tjänsten

Vår kund har funnits sedan år 1972 och har sen dess löst hissproblem åt stockholmarna. Idag har företaget ett 70-talet anställda med säte i Årsta i södra Stockholm. Nu söker företaget en kundmottagare/telefonist till sitt kundcenter-team på 100 %. Teamet består av fyra engagerade och driva kollegor där klimatet präglas av öppenhet. Tjänsten är ett vikariat på heltid 100%. From slutet av april, början av maj i år tom i slutet av aug 2023.

Du erbjuds

  • Ett långsiktigt vikariat
  • En gedigen utbildning av erfarna kollegor under två veckor där du går parallellt för överlämning
  • Möjlighet att vara ledig under sommaren, men inte under juli

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

  • Besvara och ta emot inkommande samtal via företagets växel Soluno BC
  • Ta emot och registrera felanmälan via telefon, e-mail, och via enstaka kunders egen webbsida
  • Göra arbetsorder i vårt affärssystem och delegera inkommande felanmälningar till tekniker och jourpersonal
  • Uppdatering av grunddata i affärssystemet
  • Återkoppla till kund och larmcentral
  • Posthantering
  • Beställning av kontorsmaterial

Vi söker dig som

  • Har en gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
  • Har god systemvana och behärskar således MS Office-paketet
  • Behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i tal och skrift då detta krävs i det dagliga arbetet
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av serviceyrken

Meriterande

  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice
  • Erfarenhet av att använda datoriserad telefonväxel och hänvisningssystem

I rollen som kundmottagare /telefonist är det viktigt att kunna arbeta i ett högt tempo. För att trivas i rollen ser vi att du behöver vara ansvarsfull och stresstålig, då arbetet innebär att kunna hantera många saker samtidigt. Du bör även vara noggrann, flexibel och självgående i ditt arbete samt har god samarbetsförmåga.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, till och med augusti 2023
  • Placering: Årsta, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här