3 månader sedan
Annons-ID: 15068905

Senior Onsite Support till Tata Consultancy Services

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Senast 1 april
Övrigt:
Heltid

Är du en IT-tekniker som gillar utveckling och problemlösning? Vill du arbeta på ett företag som rankas som en av världens bästa arbetsgivare i internationella mätningar? Tata Consultancy Services (TCS) söker nu en Supporttekniker till en av deras allra viktigaste BFSI-kunder (Bank, Finans och Försäkring). Vi söker dig som har en fingertoppskänsla för service och en hög nivå av teknisk expertis, med erfarenhet av att arbeta med konfigurering och problemlösning av datorer och operativsystem.

Om tjänsten

Tata Consultancy Services (TCS) är ett företag som erbjuder IT-lösningar och affärslösningar för sina kunder globalt. Som en del av Tata Group, tillhör de ett av Indiens största industriella konglomerat och har närmare 510 000 högutbildade konsulter i 46 länder. TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag 17 500 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

TCS har fått förtroendet att hjälpa en av av deras allra viktigaste BFSI-kunder (Bank, Finans och Försäkring) i Stockholmsområdet att transformera sin IT-infrastruktur, inklusive Digital Workplace Services. Vill du arbeta med den senaste tekniken och har det där lilla extra som medför en servicenivå och kundupplevelse utöver det vanliga?

Hos TCS erbjuds du

  • För den som är konsult på TCS öppnas dörrarna till möjligheten till en livslång karriär i en global arena. Medarbetarnas fortsatta utveckling och interna karriärmöjligheter är av hög prioritet på TCS och kontinuerliga insatser av kompetensutveckling och stöd vid internationell förflyttning i tjänsten är exempel som belyser detta.
  • Att vara en del av ett företag som under de senaste tolv åren har rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till Europas ”Top Employer” två år i rad.

Arbetsuppgifter

I rollen arbetar du som konsult på plats hos en av våra framgångsrika och välrenommerade kunder inom BFSI-branschen. Förresten, om du även känner någon/några andra likasinnade (nuvarande eller tidigare kollegor) som du gärna kan tänka dig att samarbeta med framöver, så tar vi gärna ett ”virtuellt” möte med er alla för att berätta mer om vad vi har på gång!

Ett axplock av dina arbetsuppgifter

  • Ansvarig för att på plats hos kund skapa och upprätthålla en hög servicenivå och kundnöjdhet. Du behöver vara skarpsinnig, flexibel och tillräckligt erfaren/teknisk kunnig inom allt som Digital Workplace Services/EUC omfattar för att analysera incidenter och problem som uppstår och snabbt erbjuda en lösning.
  • Rollen inbegriper att upprätthålla maximal tillgänglighet till kontorets IT-infrastruktur och system.
  • Du är ansvarig för att skapa trygghet både bland kollegor och hos kunden och samtidigt bidra till automatisering, transformation och att vi kontinuerligt förbättrar servicenivån över tid.
  • Du förväntas dessutom att agera mentor/coach till dina kollegor som bl.a. ansvarar för Service Desk, EUC Remote Services och Onsite Support.
  • Tjänsten kan innebära en begränsad del resor inom Sverige, dock inte mer än 5-10% av tiden.

Vi söker dig som

  • Minst 5+ års arbetslivserfarenhet inom End User Computing/ IT support
  • Erfarenhet av konfigurering och problemlösning av datorer och operativsystem (Windows10 och Apple/MAC).
  • Kunskap (Level 2) inom Windows 10, O365, VDI/Citrix och VPN/Cisco AnyConnect. Även god kunskap och vana från problemlösning av vanliga applikationer som Adobe, Minitab etc.
  • Erfarenhet av installation, problemlösning, konfigurering och support kopplat till SCCM, nätverk och nätverksenheter, printrar och iOS/macOS
  • Vana av att installera, konfigurera och problemlösning för Outlook, Skype, MS Teams & One Drive för företag.
  • Erfarenhet från EUC, Voice och MDM-problematik
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift)
  • Utmärkt problemlösningsförmåga och egenskaper som underlättar samarbete med både kollegor och kunder

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Senast 1 april
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Innanför tullarna i Stockholm

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TCS´s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer här

Ansök här