1 månad sedan
Annons-ID: 15039586

Segment & data expert till Bonnier News

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid, 08:00-17:00
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Jobbkategori:
Teknisk säljstöd
Startdatum:
Omgående med hänsyn till uppsä

Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos en stor mediekoncern? Har du ett stort intresse för datadriven verksamhetsutveckling och att skapa affärsmöjligheter och kundengagemang med data? Sök tjänsten redan idag då vi går igenom vårt urval löpande och starten är omgående.

Om tjänsten

Som Segment & data expert arbetar du i det centrala data teamet med deras Marketing Automation arbete i Oracle Eloqua. Du kommer vara en del av ett duktigt team i framkant som vunnit globala utmärkelser bland företag som jobbar med Marketing Automation. Tex The upshot award for best demonstrated ROI in marketing på Markies awards.

I rollen kommer du att ansvarar för segmenteringar i stort kring arbetet att bli en mer kundcentrerad organisation kring segmentstrategier, kundrese-mappningar. Bonnier jobbar med marknadens bästa verktyg så som Oracle Eloqua, Qlikview dashboardverktyg & SFDC CRM där vi rör och påverkar många i Sverige kring deras yrken. Du ansvarar för samarbetena inom Bonnier News B2B verksamhet kring segmenteringar & rätt användning av automation och databasen.

I din roll kommer du ha ett tätt samarbete med alla som jobbar med MA data, det digitala marknadsteamet, produktionsteamet, analytiker, säljchefer och systemägare. Vidare kommer du vara den som sitter på insikten om vilka segmenteringar & lead Score modeller som konverterar bäst i B2B databasen och hur vi kommunicerar med segmentrelevans. Du kommer självständigt arbeta datadrivet med analys och rapportinsikter för att proaktivt konverteringsoptimera. Även driva projekt för att utveckla segmenteringar och hur vi mappar relevanta målgrupper till innehåll samt löpande förbättrad användning av lead scoring.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Utvecklar arbetet kring uppföljning av segment och lärdomar kring segment i verksamheten via Eloqua insights & analys-teamets dashboard analyser.

  • Utvecklar lead score modellerna i huset och tar fram optimala nedbrytningar av nyckel-målgrupper och ser till att dem används korrekt med automation segmenteringar.

  • Stöttar utvecklingen av Nurture & att utskicken får bättre statistik för rätt användning av databasen och segmenteringsmöjligheterna.

  • Presenterar databasen för verksamheten via tex Lead Score modeller och utmanar hur vi presenterar behov lättförståeliga för verksamheten.

  • Ansvara för mottagandet & kontakten med nya användare och dessa introduktion till processer, träningsmaterial runt MA systemen och introduktion till övriga i data teamet.

  • First point of contact till övriga verksamheter såsom kundservice, kampanj, konferens, mfl.

  • Stötta arbetet som helhet såsom hållbara leadsvolymer till sälj & att pren når våra uppsatta mål.

  • Ansvarar för att lyfta behov kring bättre data kvalitét i syfte att öka segment relevans och konvertering.

  • Bryter ner målgrupper i flera segment och utför tester på olika segment-grupperingar i syfte att förbättra lead score modeller samt att lära oss fler mönster.

  • Stöttar övrig organisation i segmenteringsarbeten i databasen så som tillväxinitiativ enligt prioritering.

  • Stöd för utvecklingen av våra konferens och utbildnings segment.

Vi söker dig som

  • Har som minst ett års arbetserfarenhet av segmenteringsarbete eller erfarenhet från arbete i marketing automation verktyg.

  • Har arbetat med datadriven konverteringsoptimering i tidigare arbete.

  • Har Högskoleutbildning inom Medieteknik, marknadsföring eller med motsvarig relevans.

  • Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.

  • Har ett öga för detaljer med eget driv och intresse för att förbättra över tid.

Meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att jobba med Lead Score eller data/analysmodeller i tidigare arbete.

  • Erfarenhet från lead genererande arbete, eller större Marketing Automation verktyg.

Som person gillar du att förbättra detaljerna kring ditt arbete proaktivt. Du är självgående och tar eget ansvar för att driva på utveckling av ditt eget område och arbetet i din närhet och får saker gjorda. Du trivs i samarbetet med andra och är en prestigelös person som gillar problemlösning och kan hantera mixen mellan detaljarbete och kontakten med övrig verksamhet för att diskutera deras behov och bygga relationer och stöd kring dataarbetet. Vidare har du lätt att kommunicera och samarbeta med olika personligheter men även en analytisk förmåga där du kan skapa lösningar som passar in i helheten.

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bonnier News önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Bonnier News ingår i Bonnier AB och ansvarar för Bonniers B2B-verksamhet både nationellt och internationellt. Bonnier News B2B publicerar affärsnyheter och flera nischpublikationer riktade till beslutsfattare inom den privata och offentliga sektorn. Bonnier B2B har en omfattande portfölj av tidskrifter och guider i tryckt form och online. Utöver detta producerar de även digital utbildning, pedagogiska plattformar och konferenser i flera länder. För närvarande är bolaget verksamt i tio länder.

Ansök här