1 månad sedan
Annons-ID: 15085885

Sales Team Manager till Karlstad!

Snabbfakta

Stad:
Karlstad, Sverige
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Januari
Övrigt:
Full time

Har du ett stort intresse för att leda och coacha dina kollegor i rätt riktning för att skapa resultat? Har du erfarenhet av försäljning och vill bidra till Academic Works tillväxtresa? Då kan denna roll vara något för dig!

Om tjänsten

Vi söker nu en Team Manager för att förstärka vårt kontor i Karlstad i den positiva tillväxtresa vi har framför oss. Som Team Manager driver du ett eget team inom vår säljavdelning och spelar en viktig roll i kontorets ledningsgrupp. Du har ett stort intresse för att leda och coacha dina kollegor och tar ansvar för ditt teams resultat. Dessutom har du en viktig roll i att skapa en dynamisk och positiv arbetsmiljö.

För att du ska få en bra start i din roll kommer du att löpande få utbildning i ledarskap. Du kommer få de verktyg som du behöver för att samarbeta med nya kollegor och självklart få stöttning från den lokala ledningsgruppen.

Rollen som Sales Team Manager ger dig möjlighet att växa både som individ och få dina kollegor att nå nya höjder – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

Arbetsuppgifter

  • Du kommer leda och coacha ditt team i att nå era gemensamma och individuella processmål. Såklart kommer du behöva utmana dina kollegor och stötta dem så att de blir bättre än gårdagen!
  • Planera, leda och utvärdera säljaktiviteter för både nya och redan existerande kunder. Du kommer sträva efter att Academic Work ska vara kundernas förstahandsval.
  • Ansvara för att optimera dina team-medlemmars resurser för att de ska kunna leverera sina arbetsuppgifter med kvalitet i alla steg av säljprocessen.
  • Du kommer att ha en aktiv roll i ledningsgruppen i Karlstad och dela med dig av ditt teams utveckling och ta lärdomar av andra.
  • Att rekrytera personal till ditt team och att introducera nya kollegor till teamet är också något som ingår i din roll.

Vi söker dig som

  • Har minst ett års erfarenhet från att leda och coacha ett säljteam
  • Har minst ett års erfarenhet av B2B försäljning
  • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?

  • Minst två års erfarenhet av B2B försäljning
  • Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
  • Erfarenhet av att jobba inom branschområdena (IT/Tech, Finance etc)
  • Eftergymnasial utbildning inom business management, försäljning, marknadsföring, ledarskap eller liknande
  • Avancerad nivå av engelska

Övrig information

  • Start: Januari
  • Omfattning: Heltid
  • Plats: Karlstad Sommargatan 110

Processen: Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på pamina.lewald@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Ansök här på annan site