6 dagar sedan
Annons-ID: 15085436

Sales Operation Specialist sökes till Dun & Bradstreet

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
12 december
Övrigt:
Heltid

Har du erfarenhet av en projektkoordinerande roll? Vill du utvecklas vidare inom rollen som Sales Operation Specialist? Är du dessutom resultatorienterad och en problemlösare i kombination med att vara en sann lagspelare? Då kanske du är rätt person för just Dun & Bradstreet! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

Om tjänsten

Dun & Bradstreet är en ledande global leverantör av data-, statistik- och AI-drivna plattformar som möjliggör att deras kunder växer och frodas genom konkurrensfördelar. D&B's syfte är att erbjuda högkvalitativ data och programvaror med inriktning på kredit-, affärs- och marknadsinformation. Varje dag arbetar D&B för att hitta nya sätt för att stärka deras prisbelönta kultur, accelerera innovation och tillväxt samt att möjliggöra personlig utveckling för sina anställda.

Nu söker Dun & Bradstreet förstärkning. De söker en erfaren Sales Operations som kommer stötta Dun & Bradstreets nordiska säljorganisation i rollen som Sales Operations Specialist under ett föräldravikariat på ungefär 10 månader. Du kommer att arbeta med kunders leverantörsbedömning av Dun & Bradstreet och koordinera och strukturera arbetet i Norden. Du är en del av det Nordiska Sales Operations teamet men arbetar även dagligen nära våra kollegor runt i världen. Ditt uppdrag i rollen är att stötta sälj och förbättra våra kommersiella processer på nordisk nivå. De kallar funktionen RFI Support (RFI Request for Information) och det är en avgörande del för D&B:s försäljning och viktig del i kundens köpprocess. Målet är att deras kunder ska känna sig trygga med Dun & Bradstreet som leverantör.

Du erbjuds

  • Vara en del av ett engagerat team, du kommer arbeta nära kollegor lokalt och globalt
  • En engagerad konsultchef under hela din anställning

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du bland annat;

  • Besvara kundens förfrågningsunderlag inom kundens önskade tidsram
  • Koordinera input från flertalet stakeholders till exempel IT Security, Legal, Compliance, Product, Sales, Sustainability, Tech med mera
  • Utvärdera kommersiella, legala och säkerhetsperspektiv och identifiera eventuella risker
  • Skapa ett bibliotek av kunskapsdokument och säkerställa att vi jobbar med förändring på bästa sätt i processen
  • Hjälpa till i arbetet att definiera och implementera ett arbetssätt för Norden tillsammans med din ledare och vårt globala RFI team
  • Få god översikt över verksamheten och därigenom kunna identifiera förbättringsområden och hjälpa till att driva dessa vidare
  • Delta vid kundmöten vid behov

Vi söker dig som

  • Tidigare erfarenhet av en projekt-koordinerande roll
  • Har relevant erfarenhet eller en utbildning inom juridik, ekonomi, systemvetenskap eller administration
  • Förmåga att sätta dig in i och förstå informationssäkerhetsfrågor och -risker
  • Har mycket goda kommunikationskunskaper i både svenska och engelska

Meriterande

  • Intresse för branschen som Dun & Bradstreet är verksamma inom

Personliga egenskaper

Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är resultatorienterad och en problemlösare. Du tycker om att ta reda på information och trivs bra med administrativa uppgifter. Du är således både kvalitets- och affärsorienterad. Dessutom är du en sann teamspelare som inte tvekar att hjälpa en kollega när det behövs.

Övrig information

  • Start: 12e december
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här