2 veckor sedan
Annons-ID: 15085312

Risk Management Assistant

Genom Young Professional Attraction Index (YPAI) är de utsedda till topp 100 mest attraktiva arbetsgivare i Sverige. Nu söker de en Risk Management Assistant till deras team! Brinner du för försäkringar, riskhantering och administrativa processer och vill du bidra till en global organisation som gör skillnad i samhället och vardagen? Missa inte din chans och skicka din ansökan redan idag.

Om tjänsten

Med 10 000 anställda, verksamhet i över 20 länder och en årlig omsättning på drygt 45 miljarder kronor är detta minst sagt en spännande kund att få in en fot hos. De är Sveriges mest hållbara varumärke med ett brett utbud av verksamheter inom livsmedel, jordbruk, maskiner, bioenergi och fastigheter. Nu söker Academic Work en Risk Management Assistant för kunds räkning.

Som Risk Management Assistant kommer du att jobba med alla typer av försäkringar för kundens globala verksamheter. Det kommer krävas att du är snabblärd, lyhörd och prestigelös. Du kommer att tillhöra ett mindre team som har liknande arbetsuppgifter. Uppdraget inleds med en introduktion till arbetsuppgifterna och till teamet som samarbetar tätt tillsammans och hjälper varandra i det dagliga arbetet.

Detta är ett vikariat initialt om sex månader med god chans till förlängning upp till ett år förutsatt att båda parter är nöjda.

Du erbjuds

  • Möjligheten att bli en del av ett spännande och växande företag
  • Ett meriterande konsultuppdrag hos ett välkänt företag och topp 100 mest attraktiva arbetsgivare i Sverige
  • En dedikerad konsultchef, som självklart hjälper dig vidare på nya uppdrag om du gör ett gott arbete.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som en del av försäkringsavdelningen hanterar du olika typer av försäkringar och andra riskrelaterade frågor för alla verksamheter inom koncernen. Du kommer bland annat att:

  • Hantera olika typer av sakförsäkringar
  • Dokumenthantering
  • Utföra sammanställningar i excel och skapa presentationer i powerpoint
  • Ha kontakt med försäkringsbolag, mäklare och andra externa kontakter
  • Hantera inkommande frågor från organisationen via mail och telefon
  • Redigera information på intranätet
  • I övrigt stödja Risk Manager och Insurance Manager där det behövs
  • Övriga arbetsuppgifter kopplat till försäkrings- och riskrelaterade frågor

Vi söker dig som

  • Har gedigen erfarenhet av att arbeta administrativt, tidigare arbete som inkluderat företags- eller industriförsäkringar är meriterande
  • Goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Som person är du:

  • Ansvarstagande
  • Flexibel
  • Strukturerad
  • Samarbetsvillig

Då ingen dag är den andra lik hos kunden ser vi att du snabbt sätter dig in i arbetsuppgifter, hugger tag där det behövs och är anpassningsbar till förändringar. Vidare är du lösningsorienterad, tar ansvar över dina tillsatta arbetsuppgifter samt har ett strukturerat och organiserat arbetssätt

Övrig information

  • Start: Januari
  • Omfattning: Heltid, vikariat
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Information om kund ges senare i rekryteringsprocessen.

Ansök här