2 veckor sedan
Annons-ID: 15087630

Redovisningsekonom till storkund i Solna

Vi söker en redovisningsekonom till vår kund i Solna. Du kommer tillhöra en Accounts Payable- funktion inom Ekonomi och arbeta inom Accounts payable som hanterar alla leverantörsfakturor. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är du varmt välkommen med din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom. Vår kund är en stor internationell organisation med det svenska huvudkontoret beläget i Solna.

Du erbjuds:

  • En dedikerad Konsultchef som stöttar dig och följer upp under uppdraget
  • Chansen att få värdefull och givande erfarenhet på ett globalt bolag

Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Vår kund letar nu efter rätt person för befattningen Redovisningsekonom, för Accounts Payable (AP). Outsourcing av finansiella aktiviteter har genomförts. Accounts Payable-teamet kommer som en del av den bevarade organisationen att utföra varierande aktiviteter men delar av innehåller är t.ex. komplexa fakturor/avtal med leverantörer, scanna och verifiera fakturor samt hantera den löpande redovisningen för delar av verksamheten som är kvar hos vår kund.

Du kommer även till exempel att arbeta med:

  • Bidra till goda relationer med och god service till interna kunder och externa leverantörer/kunder
  • Dokumentation och kontoavstämningar
  • Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer
  • Utföra momskontroller och momsdeklarationer
  • Tillhandahålla processförbättringsidéer till processexperter/processpecialister

Tjänsten passar dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och har en god förståelse för processen som rör löpande leverantörsskulder.

Vi söker dig som

  • Har en universitetsutbildning inom ekonomi eller liknande kunskaper förvärvat genom tidigare erfarenhet
  • Har minst tre års praktiskt erfarenhet inom ekonomiverksamhet & servicehantering
  • Har erfarenhet av att arbeta i större ekonomisystem
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av SAP.

Som person har du en stark drivkraft och visar ett stort engagemang i ditt arbete. Du är en lagspelare med en utpräglad servicekänsla som värnar om ett gott samarbete. Vidare är du lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga.

Ett krav är att du har varit bosatt i Sverige i minst 5 år då tjänsten är säkerhetsklassad, aktuella kandidater kommer därför att gå igenom en säkerhetsprövning.

Övrig information:

Start: Februari

Omfattning: Heltid

Placering: Solna

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här