2 dagar sedan
Annons-ID: 15077930

Projektledare till SSG

Snabbfakta

Stad:
Sundsvall
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Heltid

Vill du arbeta på ett företag med starkt framtidsfokus, i en roll där du har många kontaktytor? Är du strukturerad, framåt och nyfiken? Då ska du fortsätta läsa. SSG förstärker teamet med en projektledare/leveransledare, en roll där du kommer vara en viktig del i leveransprocessen genom att koordinera arbetsuppgifter och se till att kundleveransen löper enligt plan. Vi tillämpar löpande urval så sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten

SSG är inne på en spännande resa och behöver därför stärka upp för att framgångsrikt kunna leverera enligt kundens önskemål. Standard Solutions Group AB är ett svenskt företag som levererar tekniska standarder, tjänster och utbildningar för industrin. SSG ägs av Sveriges största skogsindustrier, SCA, BillerudKorsnäs, Södra Skogsägarna, Holmen, StoraEnso och Metsä Board.

På kontoret i Sundsvall sitter ni i ljusa och fräscha lokaler där arbetsplatsens klimat präglas av innovation och teamarbete. För att du ska få rätt förutsättningar att komma in i arbetet så kommer du få en ordentlig introduktion samt en mentor som stöttar.

Du erbjuds:

  • En utvecklande roll där du får ta mycket eget ansvar
  • En trevlig arbetsplats med öppensinnade och välkomnande kollegor
  • Vägledning och stöttning av seniora kollegor på SSG samt en konsultchef på Academic Work som följer och stöttar ditt arbete under hela arbetstiden

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för kundmöten, anslutningsprocess och implementation av SSGs tjänst
  • Vägleda kunder i hur tjänsten fungerar och utbilda i denna
  • Ha löpande kontakt och stötta kunder under hela leveransen
  • Administrativa uppgifter

Vi söker dig som

  • Din inställning och förmågan att lära är viktig och vi söker dig som tar ett stort ansvar och arbetar för att hålla en hög kvalitet i leveranser och kundkontakter
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska för att du ska kunna kommunicera med medarbetare och kunder
  • Har mycket god datorvana

Vidare är det meriterande om du:

  • Har erfarenhet av inköp och/eller har arbetat inom industriverksamhet i minst 1 år
  • Har kunskaper inom ett tredje språk med fördel finska eller tyska
  • Har erfarenhet av att arbeta med IFS eller liknande system

Som person är du:

  • Samarbetsvillig
  • Ansvarstagande
  • Initiativtagande

Övrig information

  • Start: September eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Sundsvall

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

SSG Standard Solutions Group samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker, effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultatet är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer. SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig. På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Växjö och Bollnäs. SSG - Setting new standards

Ansök här