Projektkoordinator/Administratör till Svenska Kraftnät

Snabbfakta
- Stad:
- Stockholm, Sundbyberg
- Omfattning:
- Heltid
- Typ av uppdrag:
- Konsultuppdrag
- Startdatum:
- 15 April
- Övrigt:
- Heltid

Snabbfakta
- Stad:
- Stockholm, Sundbyberg
- Omfattning:
- Heltid
- Typ av uppdrag:
- Konsultuppdrag
- Startdatum:
- 15 April
- Övrigt:
- Heltid
Har du frågor om tjänsten?
Emma Nydén eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sts05@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15090265
Har du flera års erfarenhet av att arbeta självständigt administrativt? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu administratörer på heltid som kan stötta cheferna i teamet. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser.
Om tjänsten
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Division System på Svenska kraftnät expanderar sin verksamhet, man rekryterar personal och bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut. Nu behöver avlastning till cheferna så att de klarar av denna utmaning. Därför vill behövs ett administrativt stöd till dem, som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
- Med stort eget ansvar och egen initiativförmåga stödja programledare och huvudprojektledare gällande programmets interna kommunikation.
- Inom programmet ansvara för administrativa uppgifter (ex. framtagande av presentationer för styrgrupper, protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag).
- Stödja Programledare och huvudprojektledare i uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, mm.
- Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner
- Ansvara för att rapportering från och inom programmet görs enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner
- Säkerställa att avvikelser i projekten mot tid, kostnad och resultat rapporteras och följa upp att de åtgärdas
- Upprätta och underhålla programbibliotek och stödsystem.
- Stödja programledaren/-ledningen i planering, uppföljning, tidplaner, inköp, resurser, riskhantering samt andra frågor som aktualiseras inom programmet
- Ansvara för att implementering görs inom programmet avseende uppföljning och rapportering av beslutade mål och nyckeltal samt vara drivande vad gäller genomförande av förbättringsåtgärder och effektivisering
Vi söker dig som
Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning motsvarande arbetsbeskrivning på minst 180 hp.
- Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projektadministratör/koordinator eller likvärdigt projektadministrativt stöd (inte projektledare).
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik
- Erfarenhet av att arbete med intern- eller extern kommunikation
- Erfarenhet av att arbeta som projektadministratör eller likvärdigt administrativt stöd hos aktör(er) inom offentlig sektor
- Har erfarenhet från att ha haft en koordinerande roll som administratör, tex som teamledare
Övrig information:
- Start: 10 April
- Omfattning: Heltid
- Placering: Sundbyberg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.