3 veckor sedan
Annons-ID: 15080717

Program Manager till Brights

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Heltid

WE MAKE PEOPLE GROW! Med över 3000 examinerade konsulter från Brights är konceptet bevisat. Att arbeta som Program Manager på Brights innebär flexibla arbetsdagar där du kommer driva projekt, ta beslut och hantera många kontaktytor. Rollen innebär en hög grad av självständigt arbete; du kommer lägga upp ditt dagliga arbete och ansvara för utformningen av dina projekt. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss på Brights – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

Om tjänsten

Såhär beskriver en av våra Program Managers, Elin, sin roll:

”På Brights är ingen dag den andra lik vilket gör rollen som Program Manager varierande, utmanande och väldigt rolig! Jag kan exempelvis börja veckan med att hålla en workshop tillsammans med IT-chefer för att ta fram programinnehåll för ett reskillprogram, följt av en audition med en potentiell Javalärare, till one-on-one samtal för att stötta våra deltagare och avsluta veckan med att hålla i ett examensevent, och slutligen stänga fredagen med en AW tillsammans med mina härliga kollegor. Vi jobbar i projektform vilket gör att jag kan styra och planera dagarna utifrån mina behov, och vi tar alltid hjälp av varandra i teamet i syfte att kontinuerligt utvecklas och för att jämna ut arbetsbelastningen.”

Brights

Brights är ett internationellt företag inom AW Group, som just nu finns etablerat inom Sverige, Finland, Tyskland, Norge och Danmark. Via Accelereated Learning Programs erbjuder företaget tidseffektiva och kvalitativa utbildningar för att minska kompetensbrist. Med teorin att lärande är lösningen för både utveckling och tillväxt, både hos individer och organisationer. Brights fokuserar främst på re- & upskill inom områdena IT, Finans och Tech. På Brights ser vi teamet som nyckeln till framgång och vi älskar det vi gör. Vi utmanar traditionell utbildning och utvecklar ständigt vårt sätt att arbeta. Det säger säkert sig själv men vår nästa Program Manager är såklart en person som starkt relaterar till våra värdeord och alltid strävar efter att Beat Yesterday, Share Energy och samtidigt Show Heart.

Som Program Manager har du en viktig roll i utvecklingen av Brights. Att bygga ett program inom re- eller upskill är ett projekt som kan ta allt från några veckor, upp till 4 månader. I rollen som Program Manager är du ansvarig för alla delar i projektet från start till slut. Tjänsten inkluderar också att upprätthålla ett stort kontaktnät – både externt och internt på AW. Du kommer arbeta för att upprätthålla ett brett nätverk av kunder samt interna stakeholders inom AW Group. Arbetet utgår från vårt kontor men vi erbjuder flexibla arbetstider och det finns möjlighet att arbeta hemifrån eller från annan ort.

Arbetsuppgifter

I rollen som Program Manager är du ansvarig för alla delar i programmet från start till slut. Tjänsten inkluderar också att upprätthålla ett stort kontaktnät – både externt och internt. Alla program är unika, men här följer en översikt av hur det kan se ut.

  • Identifiera kompetensbehov: Vid företagsspecifika program kommer du tillsammans med kundansvarig att vara behjälplig i att identifiera kundens behov, genomföra workshops och kundmöten för att kunna erbjuda den bästa lösningen för kunden. Vid ett program som inte är kopplat till ett specifikt företag – ett så kallat öppet program – är det ett kompetensbehov på arbetsmarknaden som har identifierats.
  • Planeringsfas: I denna fas planerar du programmet som ska genomföras. Du har ansvar för allt från ax till limpa – planerar programmet, ansvarar för budgetplanering, kalkylera priser, rekrytera lärare och ha löpande kontakt med konsultchefen som rekryterar deltagare.
  • Operativ fas: Detta är fasen då programmet genomförs. Du kommer att genomföra en uppstarskväll, finnas tillgänglig för deltagare och lärare under programmets gång, hålla feedback-samtal med deltagare för att se till att de följer utvecklingsplanen, men även utvärdera programmet efter examen.
  • Utvärderingsfas: Utöver att utvärdera programmet efter examen kommer du även kontinuerligt arbeta för att vidareutveckla arbetssättet som Program Manager och utbildningsprogrammen.

Vi söker dig som

… har följande kompetenser:

  • Problemlösande
  • Strukturerad
  • Samarbetsförmåga
  • Ansvarstagande

Som person tror vi att du är driven samt tycker om och växer med nya ansvarsområden. Du behöver vara strukturerad eftersom du kommer ha komplexa och varierande ansvarsområden och arbetsuppgifter. Vi tror att du är proaktiv och en problemlösare då omständigheterna kan förändras snabbt; som de har gjort sedan Brights start. Vi vill också se att du sprider positiv energi och inspiration, och att alla som har kontakt med Brights har en härlig känsla. På Brights tror vi på att fira framgångar och att alltid ha roligt längst vägen. Vi hoppas verkligen att du vill vara en del av detta!

Vad tar du med dig till rollen?

  • Relevant eftergymnasial utbildning.
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta i en roll som innebär breda kontaktytor.
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt med att planera ditt arbete.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Ett stort plus om du tidigare har arbetat med projektledning i någon form, men det är inte ett krav utan meriterande.
  • Erfarenhet eller intresse av utbildning eller IT/Tech är meriterande då det är områden vi verkar inom.

För att lyckas i denna roll tror vi att du blir motiverad av att ha en varierande roll med stora ansvarsområden och en passion för Brights koncept. Vi kommer att lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper och din motivation för tjänsten samt Brights.

Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur och våra värdeord - Share energy, Beat yesterday och Share heart – genomsöndrar allt vi gör och vilka vi är, och det är såklart viktigt att även du som vår Program Manager lever dessa. Läs gärna mer om vår kultur och värderingar, samt om AW Academy här nedan!

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Stockholm, i vårt nybyggda kontor i Hagastaden tillsammans med övriga bolag inom AW Group.

Rekryteringsprocessen: Sök tjänsten genom att bifoga ditt CV och svara på ett antal frågor. Ett nästa steg i processen är tester (MAP & Matrigma), kompetensbaserad-intervju och referenser. Vi ser fram emot din ansökan.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här på annan site