1 månad sedan
Annons-ID: 15083604

Produktsupport till spännande Techbolag!

Är du en vass och kommunikativ problemlösare som brinner för att hitta de bästa lösningarna för kunderna? Rollen som produktsupport riktar sig till dig som vill arbeta för ett entreprenöriellt företag med många utvecklingsmöjligheter. Har du ett grundmurat tekniskt intresse och gillar att hjälpa kunder och vill vara med vidareutveckla företagets produktportföl. Sök tjänsten idag!

Om tjänsten

Vår kund är ett svenskt techbolag som levererar en egenutvecklad och ledande gps-spårningstjänst för konsument- och företagsmarknaden i Norden. Deras mål är en högkvalitativ tjänst och support i världsklass. Vår kund är på en spännande tillväxtresa med siktet på geografisk expansion. Du kommer att jobba tillsammans med härliga kollegor i stora lokaler i Alviks Strand precis vid vattnet. Bolaget har en decentraliserad organisation där flexibilitet och positivet värdesätts och präglar dess startup-känsla! Bolaget lever efter worklife balance och har en inkluderande och social företagskultur.

I rollen som produktsupport kommer du att jobba med relevant support och ha direktkontakt med kunderna via telefon, mejl och chatt. Som produktsupport är förväntan att support levereras med hög kvalitet. Du kommer dagligen att hantera ärenden gällande mjukvaran från kunder och återförsäljare. Du kommer främst jobba tillsammans med två andra kollegor inom support och utveckling, för att tillsammans agera lösningsorienterat och skapa den bästa möjliga kundupplevelsen för kunderna.

Några ord från din framtida kollega:

"Hos oss har man varierade arbetsdagar vilket är roligt! Vi är ett härligt samarbetsvilligt team och det märks att ledarna är otroligt måna om oss anställda."

- David Öhrn, Tech-support

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos vår kund.

Arbetsuppgifter

Rollen som produktsupport kommer du att jobba både som first- och second line support. Du kommer dagligen hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt som behandlas i ett ärendesystem. Här kommer du att behöva agera lösningsorienterat och snabbtänkt. Du kommer bland annat att:

  • Hantera inkommande ärenden och registrera dessa i ett ärendehanteringssystem
  • Felsöka i problem och deligera ärendet till rätt person
  • Hantera förfrågningar och önskemål från kund och återföräsljare

Här erbjuds du stora utvecklignsmöjligheter där vår kunds ambition med rollen är att du på sikt kommer att vara med och påverka och vidareutveckla företagets produkter inom hårdvara och mjukvara. Genom att analysera buggar, testa nya funktioner och hårdvara, samt specificera förslag på ändringar i GUI, befintliga funktioner och nya funktioner.

Vi söker dig som

  • Gillar teknik och IT
  • Har minst gymnasial utbildning med teknisk inriktning
  • Har tidigare erfarenhet av kundsupport eller kundkontakt
  • Är analytisk, kreativ, flexibel och gillar att jobba i en entreprenöriell miljö
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
  • Har en stark förmåga att kommunicera med andra och vara lösningsorienterad

För denna tjänst till att du har ett otroligt stort teknikintresse. Utöver detta och kraven åvan kommer vi lägga stort fokus på dina personliga egenskaper och ser att du som person är:

  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Problemlösande
  • Strukturerad

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, Alvik strand

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av ansvarig rekryteringskonsult Julia Cenner (julia.cenner@academicwork.se)

Information om rekryteringsprocessen:

  • Telefonintervju med Academic Work
  • Peronlighets- och logiktest via Academic Work
  • Djupintervju med Academic Work
  • Träff och intervju med rekryterande chef hos kund
  • Bakgrundskontroll
  • Referenstagning & beslut
Ansök här