2 veckor sedan
Annons-ID: 15083727

Produktspecialist inom digital kommunikation till Metaforce!

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Södermalm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Heltid

Som pionjär inom digitalisering av personlig kundkommunikation har Metaforce redan tagit stora marknadsandelar och resan fortsätter! Vill du bli en del av ett innovativt företag med och bidra till att företag över hela världen ges möjlighet att automatisera sin kommunikation, migrera bort från papper och förbättra dialogen med sina kunder? Har du dessutom en bakgrund inom IT och ett stort intresse för såväl problemlösning som kundrelationer? Då är Metaforce rätt plats för dig!

Om tjänsten

Metaforce är ett privatägt svenskt SaaS företag grundat 2003 och har sedan starten jobbat i skärningspunkten mellan teknik och kommunikation. Exempelvis var de först i världen med att leverera en säker digital brevlåda – Brevo, som sedan såldes till Kivra redan 2013. Deras marknadsledande SaaS Plattform för Customer Communication Management (CCM) används av verksamheter med många kunder, som har behov av att kommunicera på ett personligt och relevant sätt i olika skriftliga kanaler. Plattformen gör det möjligt att förvalta, producera, notifiera, presentera och interagera (till exempel signera) och arkivera alla typer av personifierade meddelande/dokument och interaktiva formulär på ett enhetligt sätt – utan att behöva ändra i sina verksamhetssystem eller belasta IT.

”Metaforce är ett familjärt bolag med högt i tak och mycket värme, ingen dag är den andra lik och vi alla hjälps åt för att leverera det absolut bästa åt våra kunder”.

Arbetsuppgifter

Som Produktspecialist kommer du ha stort fokus på att förstå såväl kunderna som Metaforce´s produkter på djupet och hur de implementeras i kundernas IT-miljö. Du kommer vara drivande i projekt där kunderna har behov av att digitalisera sina kommunikationsprocesser och plattformen stödjer flera sätt att föra kommunikation mellan olika parter. Det kan exempelvis handla om att en kund vill bygga dynamiska dokumentmallar, interaktiva processer eller andra typer av meddelandeprocesser

Du kommer exempelvis…

  • Arbeta med dokumentutveckling, dvs bygga dokumentmallar som kopplas ihop med data från olika system och styrs med regler i JavaScript.
  • Stötta kunder med teknisk support vid implementering av produkten
  • Bygga smarta formulär för informationsutbyte mellan flera parter. Tex Onboarding processer, flyttanmälan när det gäller tjänstepensionsförsäkringar eller formulär som digitalt ska signeras av flera parter
  • Delta i införsäljningsmöten och ta fram produktidéer
  • Testa och verifiera funktionalitet i nya produkter

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis systemvetenskap eller liknande
  • Har erfarenhet av support och service, gärna inom IT
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet

Vi ser det som meriterande om du har...

  • Kunskaper inom något programmeringsspråk

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka.

Rekryteringsprocessen

Vi är måna om att du som kandidat får en bra kandidatupplevelse. Beroende på vad du önskar kommer intervjuer att hållas digitalt eller fysiskt. Nedan ser du stegen i hela rekryteringsprocessen.

  • Telefonintervju med Academic Work (ca 10-15 min)
  • Djupintervju med Academic Work + personlighetstest & problemlösningstest (ca 1 tim)
  • Intervju 1 med Metaforce, du träffar Carina, Head of Professional Services
  • Intervju 2 med Metaforce, du träffar kollegor från teamet
  • Referenstagning + beslut

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Södermalm, Stockholm
  • Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare, Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Metaforce önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
  • Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Metaforce förenklar för människor och verksamheter att kommunicera via både digitala och postala kanaler. På så sätt hjälper de kunder som Skandia, If, AFA, Bliwa, AMF, Ålandsbanken och den norska myndigheten NAV, att kommunicera på ett personligt och relevant sätt med miljontals kunder. Läs mer om Metaforce på deras hemsida: https://www.metaforce.se/

Ansök här