6 dagar sedan
Annons-ID: 15078592

Pris- och artikeladministratör till Mestergruppen

Mestergruppen är Skandinaviens största aktör inom byggvaruhandel och söker dig som har god förståelse för butiksdrift och vad som skapar en prisupplevelse hos olika kundgrupper. Har du tidigare erfarenhet som pris- och artikeladministratör eller har en relevant utbildning med god erfarenhet inom excel? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten

Mestergruppen är Skandinaviens största aktör inom byggvaruhandel med drygt 270 butiker runtom i Sverige. De består sedan 2020 av bygghandelskedjorna XL-BYGG, BOLIST och Järnia. Mestergruppen värnar om det fria företagandet och den lokala brädgården. Deras handlares breda utbud, lokala förankring och stora kunskap är kärnan i deras verksamhet. Mestergruppens mål är att alltid finnas nära till hands och hjälpa både proffs och hemmafixare med sina byggprojekt. I Sverige har de ett servicekontor med ca 60 medarbetare och på huvudkontoret i Solna arbetar omkring 50 medarbetare.

Du erbjuds en...

  • Flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta från kontoret och hemifrån
  • Att bli del av ett kompetent team som arbetar med samtliga varumärken med kundens bästa i fokus

Arbetsuppgifter

I rollen som pris- och artikeladministratör kommer du huvudsakligen lägga upp och underhålla artiklar, prislistor och rabatter.

Vidare kommer du att...

  • Driva förvaltningen, identifiera förbättringsområde och aktivt delta i förbättringsprojekt
  • Upprätta, uppdatera, underhålla och ta bort artiklar i systemet
  • Agera support för Mestergruppens butikspersonal när de har frågor kring artiklars status i systemen

Vi söker dig som

  • Har relevant utbildning inom förslagsvis ekonomi
  • Erfarenhet från en administrativ roll
  • Har förståelse för IT system och databaser
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har...

  • Erfarenhet från bygghandelsbranschen.
  • Har goda kunskaper inom Office-paketet

För att trivas i rollen som pris- och artikeladministratör tror vi att du tycker om att arbeta stragetiskt och operativt. Du har en förmåga att organisera, planera och prioritera, samt en god analytisk förmåga.

I denna rekrytering kommer vi även lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. De kompetenser vi ser som särskilt viktiga är:

  • Noggrann
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
  • Samarbetsförmåga

Rekryteringsprocessen kommer omfatta:

  • Telefonintervju med Academic Work (15 min)
  • Kompetensbaserad intervju med Academic Work (ca 1 tim)
  • Förstaintervju med Mestergruppen (ca 1 tim)
  • Andraintervju med Mestergruppen (ca 1 tim)
  • Referenstagning + beslut + bakgrundskontroll

Övrig information

Vi tar inte emot ansökningar via mejl, vid specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryteringskonsult: caroline.boberg@academicwork.se under kontorstid.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Ansök här