Sökresultat
1 månad sedan
Annons-ID: 15020292

Payroll Administrator till vår egen ekonomiavdelning

Snabbfakta

Stad:
Linköping
Omfattning:
Heltid, 8-17
Typ av uppdrag:
Rekrytering, Vik. ca 1 år
Jobbkategori:
Löneadministratör
Startdatum:
Omgående

Academic Works interna löneavdelning har ett starkt utvecklingsfokus där vi ständigt jobbar med att digitalisera och effektivisera vår löneprocess. Nu söker vi dig som vill anta en ny utmaning inom löneområdet där du får kombinera löneadministration med service. Rollen som Payroll Administrator präglas av eget ansvar kombinerat med en stark teamkänsla där alla strävar mot att göra morgondagen ännu bättre.

Om tjänsten

Som Payroll Administrator på Academic Works interna ekonomiavdelning får du jobba med administration och service i en varierande miljö med hög energi och härliga kollegor. Du arbetar med våra konsulters löner och jobbar med alla delar i hela löneprocessen. Du driver självständigt ditt eget arbete framåt och ansvarar för att lönerna blir utbetalda i tid och är korrekta. Du blir en del av team Consultant Payroll med sju kollegor som alla jobbar tillsammans mot att nå teamets mål.

Såhär beskriver Johanna, Payroll Administrator i vårt Consultant Payroll-team, varför hon trivs i sin roll: ”Det roligaste med att jobba som Payroll Administrator är det dynamiska arbetssättet som vi tillämpar på Academic Work, kopplat till eget ansvar och ständig förbättring inom löneprocesserna. Som vår kollega får du chansen att utvecklas både inom företaget och inom löneyrket, på ett företag som tar hand om sin personal och som belönar ambition. Du får alla verktyg du behöver till att göra ett bra jobb och all flexibilitet till att återhämta dig och göra din egen grej. Världens bästa arbetsplats!” Vill du bli Johannas nya kollega? Sök tjänsten redan idag då vi jobbar med löpande urval!

Hela Academic Works ekonomifunktion på både Sverige- och koncernnivå sitter i Linköping och är idag ca 50 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner. Du blir en del av en ekonomiavdelning med en stark sammanhållning, ambitiösa kollegor och som ständigt utvecklas för att vara världens bästa ekonomiavdelning. Här är karriärvägarna många, vare sig du vill utvecklas i din roll med nya arbetsuppgifter, bli ledare eller jobba med processutveckling.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.

Arbetsuppgifter

Som Payroll Administrator kommer du främst att:

  • Ansvara för hela löneprocessen i ett av våra bolag

  • Ge service och support till interna kollegor och konsulter via mail och telefon

  • Administrera statistik, försäkringar och pensioner

  • Jobba med arbetsrättsliga lönefrågor, kollektivavtal och lagar

  • Ta fram statistik gällande löner och anställningsavtal vid förfrågningar samt stötta i att tolka statistiken

Vi söker dig som

  • Har arbetslivserfarenhet av service

  • Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

  • Har grundläggande kunskaper i Excel

  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska då kontakt med kollegor både i Sverige och i koncernen är en stor del av rollen

Det är meriterande om du har YH-utbildning eller erfarenhet av att jobba med löner.

Som person är du serviceinriktad och gillar att hjälpa andra i ditt arbete. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dem självständigt framåt. Vidare har du en god struktur och du trivs i en flexibel miljö med flera arbetsuppgifter parallellt. Du har även en god analytisk förmåga och gillar att hantera och lösa problem, både i ditt eget arbete och i att hjälpa andra.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående, senast i slutet av mars

  • Omfattning: Vikariat, ca ett år

  • Placering: På vårt ekonomikontor på Drottninggatan i centrala Linköping

  • Kontakt: Anna Enberg, Talent Acquisition Manager

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på talentacquisitionlin@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om företaget

Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Academic Work är Home of the young professionals. Vi rekryterar och hyr ut young professionals – studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Academic Work startades av tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Läs mer på www.academicwork.se.

Ansök här på annan site
Anna Enberg consultant manager

Har du frågor om tjänsten?

Anna Enberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på talentacquisitionlin@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15020292