1 vecka sedan
Annons-ID: 15077374

Norsktalande Junior Marknadskoordinator

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Stockholm City
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Nu söker Academic Work en Junior Marknadskoordinator till BookBeat som brinner för marknadsföring, optimering och tillväxt. En resultatdriven "doer" och teamplayer som motiveras av att testa nya saker, kommunicera på norska obehindrat samt har en god förståelse för den norska marknaden och kulturen. Är du personen vi söker, tveka inte - sök tjänsten idag!

Om tjänsten

2021 lanserade BookBeat på norska med en bred lansering med en framtidsvision att växa exponentiellt och bli en av de Iedande ljudbokstjänsterna i Norge. I rollen som junior Marknadskoordinator kommer du att bygga upp och etablera tjänsten på den norska marknaden. Du kommer att ingå i det norska marknadsteamet med kollegor i världsklass, med tyngdpunkt i influencermarketing för att öka varumärkensmedvetenhet och locka nya användare.

Rollen är perfekt för dig som är i början av din karriär och vill jobba i en stimulerande, utvecklande och dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. BookBeat är ett roligt och händelserikt företag med modernt huvudkontor i Stockholm City som utgångspunkt, men i tjänsten ingår även resor till Norge för att träffa lokala partners.

Du erbjuds:

  • Bland annat ett levande kontor med flexibla arbetstider, wellness area och uppstyrda aktiviteter med kollegor
  • En spännande och kreativ roll på ett branschledande internationellt företag
  • Stora utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att arbeta nära marknadsförings- och säljsteamet, tillsammans med designers och analytiker. Du kommer ha nära dialog med externa partners såsom byråer, konsumenttjänster, publishers och influencernätverk. Dessutom kommer du att arbeta tvärfunktionellt med hela team BookBeat. Du kommer att rapportera direkt till Expansionschefen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att:

  • Etablera, underhålla och utveckla partnerskap
  • Planera, genomföra, analysera och optimera olika typer av marknadsföringskampanjer och marknadsföringsaktiviteter
  • Skriva copy för web och app
  • Driva digital marknadsföring/prestandamarknadsföring såsom e-postmarknadsföring och Google Adwords

Vi söker dig som

  • Har en kandidatexamen eller YH-utbildning inom media och kommunikation eller ekonomi
  • Talar och skriver på norska obehindrat
  • Har goda kunskaper i engelska

Meriterande

  • 1 års erfarenhet av marknadsföring
  • Erfarenhet av att jobbat i Google Adwords
  • Har goda kunskaper i svenska

Som person har du ett genuint intresse av att skapa, förstå och optimera marknadsföring som driver tillväxt för olika kanaler. Du gillar att gräva i och följa upp uppgifter, samt är kommunikativ, nyfiken och kreativ. Som person är du:

  • Uthållig
  • Relationsskapande
  • Flexibel
  • Ansvarstagande

Om din ansökan

Din ansökan ska utöver CV innehålla ett personligt brev på norska där du utöver beskrivning av dig själv, svarar på följande 3 frågor:

  • En av Bookbeats core values är att vara bra på det dom gör. Vad är du bra på eller vill du bli bra på?
  • Vad gjorde dig nyfiken på rollen Norsktalande Junior Marknadskoordinator och vad fick dig att söka till just BookBeat?
  • Vi är nyfikna på varför just du är en perfekt match för rollen?

Övrigt

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BookBeats önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av ansvarig rekryteringskonsult Julia Cenner.

Information om rekryteringsprocessen:

  • Telefonintervju med Academic Work (10–15 min)
  • Digital intervju med Academic Work (1 h)
  • 2 intervjuer med BookBeat (1-2 h)
  • Referenser + Beslut

Som en ytterligare del av rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra ett språktest.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

År 2015 påbörjade BookBeat deras resa mot målet att erbjuda Europas ledande tjänst för digitala böcker. 2021, några år efter en bred lansering, används BookBeat av femhundratusen lyssnare varje månad. De är en ständigt växande startup inom Bonnierkoncernen och alla medlemmar som hänger med på deras resa får chansen att påverka deras utveckling på såväl kort som lång sikt. De har under åren växt till fler än 120 st. nyfikna och engagerade "doers", och de räknar med att bli ännu fler framöver. Är du nyfiken på att bli del av team BookBeat? Kul! Det viktigaste för dem som blir del av deras team är nyfikenhet för deras användare, ny teknik, marknadsföring, design, böcker och självklart dem som organisation. Denna nyfikenhet driver oss till att hela tiden testa nya saker i tjänsten och till att låta användarna visa oss om vi är på rätt väg.

Ansök här