1 månad sedan
Annons-ID: 15082956

Market Research Analyst till Axis Communications i Lund

Snabbfakta

Stad:
Lund
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
omgående
Övrigt:
heltid

Har du en passion för att driva projekt och har fallenhet för att arbeta med siffror och data? Är du affärsdriven och analytisk som person? I den här spännande rollen som Market Research Analyst får du driva projekt hela vägen från komplexa data till presenterade lösningar. Som person är du prestigelös, nyfiken och kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Stämmer detta in på dig? Sök redan idag då vi jobbar med löpande urval!

Om tjänsten

Som Market Research Analyst ingår du i Competitive Intelligence teamet som arbetar med Axis marknad och dess dynamik. Teamet samlar, analyserar och tolkar information kring marknaden och dess kunder. Teamet ingår i Axis Market Intelligence unit som är en del av Corporate Marketing.

Rollen passar dig som vill utveckla det analytiska tänkandet och bli en del av ett stort internationellt företag. Vidare är du inte är rädd för att hantera en stor mängd data och arbeta "hands on".

Du erbjuds

  • Ett konsultkontrakt via Academic Work på initialt 6 månader med goda chanser till förlängning.
  • En unik chans att utveckla dina analytiska förmågor genom en mängd projekt och intressenter på ett världsledande företag i sin bransch.
  • Att bli del av ett företag vars framgång beror i stor utsträckning på högkvalificerad personal och deras starka, öppna och tillåtande företagskultur – en företagskultur som bäddar för framgång och medför möjligheter att ständigt bryta ny mark. På Axis finner du innovativa, dedikerade och engagerade medarbetare som är kärnan i verksamheten och den framgång som Axis taktar mot.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du göra marknadsbedömningar för Axis marknadsområden och erbjudanden. Du kommer samla, analysera och tolka information kring marknadstrender. Utifrån ditt samlade underlag kommer du vidare skapa rapporter och presentationer för hur Axis vidare kan arbeta för att utvecklas, detta genom bland annat SWOT analyser.

Denna roll kräver att man har en god samarbets- och kommunikationsförmåga då man samarbetar med olika delar av organisationen. Det kräver även att du som person är självgående och har förmågan att leda projekt från start till slut med nyfikenhet för att hitta lösningar.

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom statistik, marknadsföring eller motsvarande
  • Har erfarenhet av B2B arbete
  • Har en förståelse och kunskap av kundanalyser
  • Har mycket goda kunskaper i MS Office, Excel och Powerpoint
  • Är obehindrad i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande om du har:

  • Kunskap i att använda forskningsmetoder samt/eller forskningsverktyg

Som person är du analytiskt lagd och med en passion för siffror och data. Du har fallenhet för detaljer och för att skapa presentationer som fångar intresse och är lättförståeliga. Du har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt för att uppnå goda resultat. Du motiveras också av att arbeta efter deadlines och är van vid att arbeta självständigt. Vidare är du prestigelös och du förmår dig att stötta upp och hjälpa till i diverse arbetsuppgifter när behov uppstår i teamet. Som person är du:

  • Analyserande
  • Strukturerad
  • Självgående

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Lund

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Om du vill veta mer om Axis. Läs mer på deras hemsidaHÄR!

Ansök här