2 månader sedan
Annons-ID: 15076742

Kundtjänstmedarbetare på deltid till Dun & Bradstreet!

Brinner du för kundservice och IT och letar efter ett spännande och lärorikt deltidsjobb där du får möjlighet att ta mycket eget ansvar? – läs vidare! Vi söker dig som vill utvecklas inom service samtidigt som du får chansen att jobba i ett dedikerat och motiverat team!

Om tjänsten

Academic Work söker en kundtjänstmedarbetare till Dun & Bradstreet. Som ny medarbetare får du en givande introduktion och kommer även alltid ha både chefer och mer seniora kollegor i teamet nära till hands vid frågor och stöttning för att välkomna dig in i rollen. Din närmsta chef beskriver sitt ledarskap som väldigt öppet där hon litar på sina medarbetare, och teamet ser ofta till att hitta på roliga saker tillsammans. På kontoret sprids mycket positiv energi och de ser ofta till att fira allt som går att fira!

Detta är en deltidstjänst på 50-60% där arbetstiderna kommer att variera mellan måndag till fredag mellan 09.45-15.00. Det finns goda möjligheter att bli förlängd/överrekryterad på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds

  • En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

I rollen som Customer Service Agent fungerar du som en viktig länk mellan bolaget och kunden, som i detta fall är privatpersoner. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och mail. Du hjälper kunden att hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör kreditfrågor. Customer Service är företagets hjärta och det är här kunderna får ett första intryck. Denna roll är perfekt för dig som är intresserad av att arbeta med en kombination av service och IT- då rollen är kundnära och samtidigt teknisk då du kommer att orientera dig en stor mängd olika system.

Vi söker dig som har viss erfarenhet inom kundserviceyrket och har telefonvana då detta är ditt primära arbetsverktyg. Du drivs av utmaningar och tar eget ansvar. Du ser lösningar, vågar tänka nytt och trivs i en miljö där det händer mycket med högt arbetstempo. Vi tror att du har hög integritet, professionell inställning och ett noggrant arbetssätt. För att du ska trivas bra i teamet är du en sann lagspelare som är mån om dina kollegor och den gemensamma arbetsmiljön.

Vi söker dig som

  • Är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50-60%.
  • Har erfarenhet av servicerelaterade yrken såsom kundtjänst eller telefonsupport.
  • Har erfarenhet av att arbeta med telefon som verktyg.
  • God datorvana samt intresse för IT/Teknik.
  • Flytande kunskaper inom engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom dessa språk används i rollen dagligen

Det är meriterande om du

  • Arbetat i ett CRM-system, backoffice-system och/eller ärendehanteringssystem.
  • Har erfarenhet av Salesforce.
  • Har kunskaper i norska, danska, finska och/eller tyska.
  • Kunskaper av att läsa kreditfakta och förstå bokslut.

Personliga Egenskaper

  • Serviceinriktad
  • Ansvarstagande
  • God samarbetsförmåga

Övrig information

  • Start: 1 augusti
  • Omfattning: Deltid, 50-60%
  • Placering: Stockholm, Solna

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras avAcademic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här