6 dagar sedan
Annons-ID: 15084307

Kundsupport på deltid till Auctionet!

Studenter se hit! Auctionet är ett av världens snabbast växande företag inom nätauktioner och är störst i Sverige. De är idag ett team på ca 60 personer som sitter i lokaler nära Stureplan och arbetar inom IT, ekonomi, support, marknad och sälj. Utöver det har de två transportcentraler i Malmö och Stockholm. Gillar du att ha kontakt med kunder samt har ett stort intresse av service och problemlösning? Då kan det vara dig vi söker! Skicka in din ansökan idag då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Vi söker just nu dig som vill förstärka Auctionets support-team. Du gillar att arbeta i en miljö inspirerad av framåtanda och med engagerade människor som brinner för jobbet. Möjligheterna är många då de växer och expanderar till nya länder, de har även idag över 500 000 slutkunder runt om i världen. De supportar auktionshus runt om i Sverige, Finland, Tyskland, England, Nederländerna och Spanien och har daglig kontakt med dess personal samt med slutkonsumenten.

Auctionet är på en stor tillväxtresa och det kommer förhoppningsvis finnas möjlighet att jobba mer framåt.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundsupport hos Auctionet kommer du få supportera till både interna kollegor, köpare samt säljare. Supporten sker genom telefon samt mail och berör frågor som till exempel:

  • Problem med systemet
  • Leveranser/transporter
  • Auktioner
  • Fakturafrågor

Auctionet erbjuder en dynamisk arbetsplats där det är högt i tak och nära samarbete både internt i organisationen och externt med våra kunder, auktionshusen. De arbetar i en egenutvecklad auktionssystem och alla medarbetare har goda möjligheter att bidra till utvecklingen.

Vi söker dig som

Vi söker dig som är

  • Studerar en eftergymansial utbildning och har minst 1,5 år kvar av studierna
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med support/service
  • Brinner för service och kundkontakt
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i finska, tyska och spanska är meriterande
  • Har god datorvana
  • Trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp
  • Kan jobba 2-3 dagar under v.51 - v.2

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Deltid (heltid under sommaren, sedan ca 20-30 h/månaden)
  • Placering: Grev Turegatan 44, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Auctionet här.

Ansök här