1 vecka sedan
Annons-ID: 15082009

Kundservicemedarbetare till Imperial Logistics

Snabbfakta

Stad:
Malmö, Västra hamnen
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Imperial Logistics är inne i en spännande fas och bygger för framtiden! De arbetar med fjärdepartslogistik (4PL) som hjälper kunder att leda och administrera logistiklösningar effektivt. Hos Imperial Logistics får du chansen att arbeta med logistiklösningar för världens mest expansiva företag som kunder. Det här är en tjänst för dig som älskar att ge professionell service och vill samarbeta med fantastiska kollegor för att hitta de bästa lösningarna för varje kund.

Om tjänsten

Imperial Logistics AB ingår i den Sydafrikanska IMPERIAL-koncernen som i som tur ägs av DP World. De samarbetar med några av världens mest expansiva företag som kunder, med globala och komplexa behov av strategiska logistiklösningar.

Med utsikt över glittrande Öresund i ett nyrenoverat, fräscht kontor med gång avstånd till både stan och god lunch hittar du 30 skickliga och erfarna medarbetare som utvecklar kundernas logistisk och är en givande strategisk partner. Kundtjänsteamet består idag av 10 personer, men ska förstärkas ytterligare med en serviceinriktad kollega som vill bli en del av den familjära stämningen som Imperial Logistics kan erbjuda.

Arbetsuppgifter

Du erbjuds en bred och utmanade roll på Imperial Logistics kundserviceavdelning. Du kommer exempelvis att:

  • Bekräfta inkommande bokning inom avtalad ledtid
  • Bokningshantering
  • Säkerställa datakvaliteten på inkommande bokningar
  • Granskning av tulldokument
  • Upprättande av tullhandlingar för export och importklarering i förekommande fall
  • Svara på frågor från kund/mottagarland/leverantör
  • Arbete aktivt för att säkerställa en hög kundnöjdhet
  • Utveckla och arbeta fram SOPer
  • Tillsammans med närmsta chef genomföra processförbättringar

Vi söker dig som

  • Har minst 2 års erfarenhet från liknande arbete inom logistik och transport. Troligen arbetar du idag på ett transport- eller logistikbolags kundserviceavdelning.
  • Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

  • Behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska

Som person är du:

  • Ansvarstagande
  • Uthållig
  • Serviceinriktad
  • Självgående

Övrig information

  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid med provanställning på 6 månader
  • Placering: Skeppsgatan 19, Malmö

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Imperial Logistics här

Ansök här