2 veckor sedan
Annons-ID: 15059068

Kundservicegruppchef till Eways

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Stocksund
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Jobbkategori:
Teamleader (kundtjänst)
Startdatum:
Omgående eller enligt överesnk
Övrigt:
Heltid

Vi söker nu en kundservicegruppchef som med sin kompetens leder kundtjänstteam hos Eways och är med och revolutionerar bilbranschen mot en fossilfri värld.

Om tjänsten

Eways är en snabbväxande oberoende laddoperatör som har förmånen att arbeta med många ledande och kompetenta kunder över hela landet. De måste alltid kunna ladda sina bilar och Eways har därför en viktig roll i många människors vardag.

Eways strävar efter att överträffa kundernas förväntningar och deras kundtjänst är öppen dygnet runt året runt. Eways har jobbat så sedan start och kunderna uppskattar denna tillgänglighet.

Eways söker nu en engagerad, kunnig och driven kundservicegruppchef med placering vid deras kontor i Stocksund utanför Stockholm. Som kundservicegruppchef är du ansvarig för kundtjänstgruppen i Stocksund och samarbetet med det härliga team med drifttekniker som finns i Ängelholm, Göteborg och Stockholm. Kundtjänsten i Stockholm är också basen för hela kundtjänstleveransen. Eways tror på ett aktivt och tydligt ledarskap med insikten om att det är de små och många vardagsbesluten som gör skillnad för kunden, laget och företaget över tid.

Du erbjuds

  • En öppen och familjär kultur som baseras på tillit och långsiktigt förtroende
  • En unik möjlighet att komma in i green-tech branschen som växer snabbt och kommer att bli mycket stor
  • Ett arbete med stort inflyttande på hållbarhet och vår framtid
  • Utöver marknadsmässig lön så erbjuds en bonus baserad på uppnådda tillväxtmål

Arbetsuppgifter

  • Med fullt mandat driva kundservicearbetet tillsammans med ditt team
  • Jobba med nyckeltal, målstyrning och utbildning för att åstadkomma en kundupplevelse som är branschledande och utöver det normala
  • Du ansvarar för teamet som helhet och kommer att vara involverad i både strategiska, taktiska och dagliga frågor

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning med inriktning på teknik/el/internet eller liknande
  • Gedigen ledarskapserfarenhet från kundtjänstledning
  • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken nyttjas i arbetet
  • God administrativförmåga och vana vid att arbeta i olika system

Det är meriterande om du har

  • En högskoleutbildning med inriktning teknik/el/internet eller liknande
  • Erfarenhet från en bransch med många ärenden, till exempel mobiltelefonoperatör
  • Kunskaper i norska, tyska eller finska

För att trivas i rollen ser vi att du är en engagerad person som gillar att sätta kunden i fokus. Du har en stark förmåga att leda och lära ut och du gillar att driva ärenden och uppgifter i mål. Du arbetar ordningsamt och trivs i ett högt tempo där du kan ta självständiga beslut.

Vi tror att du är nyfiken och vidare kommer vi i rekryteringsprocessen att fokusera på följande viktiga personliga kompetenser i rollen:

  • Noggrann
  • Ansvarstagande
  • Serviceinriktad
  • Resultatorienterad

Övrig information

  • Start: Omgående, Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Stocksund

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Eways och på deras hemsida.

Ansök här