3 veckor sedan
Annons-ID: 15080824

Kundansvarig till Finopti!

Snabbfakta

Stad:
Solna
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Heltid

Har du ett stort driv, hunger samt engagemang och letar efter en spännande och omväxlande roll? En roll där du får ett stort ansvar och förtroende att leverera optimala finansiella lösningar till dina kunder? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Om tjänsten

Finopti grundades 2014 och arbetar idag med att optimera finansiella lösningar åt bostadsrättsföreningar, företag och fastighetsbolag. De har idag 425 bostadsrättsföreningar som kunder och förmedlar drygt 12 miljarder SEK i lånevolym. Kontoret ligger i Solna och deras kunder finns till största del i Stockholm men även i övriga delar av landet. Ditt ansvar som Kundansvarig Bostadsrättsföreningar kommer vara att sköta hela processflödet från signerad offert och uppdrag till fakturering och uppföljning hos bostadsrättföreningar.

Som anställd hos Finopti erbjuds du bland annat:

  • En spännande roll med varierande arbetsuppgifter
  • Mycket frihet under ansvar där du själv planerar dina dagar utifrån de projekt du har igång
  • En personlig och familjär arbetsmiljö
  • Parkeringsplats utanför kontoret
  • Gymkort på SATS
  • SL-kort
  • Möjlighet till att använda din bil i tjänst mot milersättning

Arbetsuppgifter

Som Kundansvarig Bostadsrättsföreningar kommer du att arbeta nära Finoptis kunder där du kommer att sköta hela processflödet. Du kommer att få en kundstock som du ska arbeta med men även ansvara för att ta in nya kunder till bolaget och förvalta dem med målet att få dem att växa på sikt.

Du kommer t.ex. att:

  • Optimera bostadsrättsföreningens finansiella lösningar genom att genomföra bankupphandlingar av lån.
  • Gå igenom och analysera inkomna anbud, ta fram en finansieringsstrategi och slutligen ge styrelsen hos bostadsrättföreningarna din rekommendation.
  • Driva och utveckla affärer samt förvalta din kundstock.
  • Hitta nya kunder genom att kontakta dem.

Vi söker dig som

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, men för att kvalificera för tjänsten tror vi att du har mycket goda kunskaper i svenska, grundläggande kunskaper i Officepaketet samt ett B-körkort.

Nedanstående ses som meriterande men är inte ett krav för tjänsten:

  • Relevant erfarenhet inom exempelvis bank, finans, fastigheter
  • Relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller sälj
  • Erfarenhet av Upsales CRM eller BRF Portaler

Egenskaper som vi söker hos dig:

  • Orädd
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Affärsmässig

Övrig information

  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Finopti här

Ansök här