6 dagar sedan
Annons-ID: 15083404

Kundansvarig på eftermarknadsavdelningen på ABECE!

Snabbfakta

Stad:
Nyköping
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Heltid, tillsvidare

Är du tekniskt intresserad och drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer? Trivs du med att arbeta internationellt i en varierad och utvecklande miljö? Drivs du av att vara en stor kugge i ett litet maskineri? Då är ABECE arbetsplatsen för dig. ABECE är en liten organisation där du kommer vara en nyckelspelare och bidra från första dagen. Som kundansvarig på ABECE använder du din tekniska expertis och förmåga att skapa goda samarbeten för att identifiera dina kunders behov och utveckla långsiktiga kundrelationer. Du välkomnas till ett kontor med härlig stämning, trevliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Detta bidrar till en hög trivsel och att medarbetarna stannar inom bolaget. ABECE är världsledande inom sin bransch, följ med på resan du också!

Om tjänsten

Eftermarknadsavdelningen på ABECE växer och söker därför nu ytterligare en kundansvarig. I denna roll kommer du att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, likaså kunder runt om i världen. På eftermarknadsavdelningen kommer du att ingå i ett teknikintresserat team med fyra kollegor.

Som kundansvarig på ABECE i Nyköping arbetar du i en bred roll där du ansvarar för att skapa affärsmöjligheter hos både nya och befintliga kunder. Tillsammans med kund skapar ni anpassade lösningar för underhåll och service. Du bidrar med din tekniska kompetens och agerar stöd till kund och kollegor. För att få insyn i dina kunders behov och utmaningar kommer du att besöka dem världen över. Som kundansvarig på ABECE arbetar du i en bred roll där du ansvarar för att skapa affärsmöjligheter och långvariga relationer med befintliga kunder. Du kommer utgå från kontoret i Nyköping, det finns även möjlighet att vid behov arbeta hemifrån någon dag i veckan.

Här välkomnas du till en organisation med engagerad och familjär stämning där alla medarbetare är en nyckelspelare. Rollen som kundansvarig är varierad där du erbjuds en utmanande och stimulerande roll, där du även får chans att bygga internationella relationer i ditt arbete.

Du erbjuds:

  • Möjligheten att vara en stor kugge i ett litet maskineri, här blir du en nyckelspelare från dag ett.
  • Möjligheten att jobba med kunder nationellt samt internationellt.
  • Arbete i ett familjärt företag där du samarbetar med alla funktioner.
  • Ett tekniskt intresserat team med en stöttande chef.

Arbetsuppgifter

På Eftermarknadsavdelningen på ABECE kommer du att ha en mycket varierad roll där din tekniska kompetens i kombination med din förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer står i fokus. Initialt när du börjar kommer du att få en genomgång av företagets processer och produkter för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt för att lyckas i rollen. I takt med att du utvecklas i rollen kommer du sedan sannolikt att spendera tid på resande fot, för att tillsammans med kollegor besöka kunder som finns utspridda över hela världen. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att analysera kundernas behov och erbjuda anpassade lösningar genom att vara en nära samarbetspartner till dina kunder. Du kommer även att hantera löpande ordrar och förfrågningar från kund. Här har du även stor nytta av din tekniska kompetens, då du i många dialoger med kund kommer bistå med teknisk expertis.

Sammanfattningsvis kommer du i rollen som kundansvarig att:

  • Förvalta och utveckla goda relationer med befintliga kunder.
  • Hantera orderläggning av beställningar.
  • Arbeta med kalkyler och offerter.
  • Arbeta med hela eftermarknadsprocessen tillsammans med kund.
  • Vara en drivande del i ABECE:s fortsatta utveckling. Tillsammans med kunder och kollegor arbeta fram lösningar samt medverka i företagets produktutveckling.

Vi söker dig som

  • Har en avslutad teknisk högskoleutbildning. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta ABECE:s kunder ser vi gärna att du är ingenjör, vilken inriktning du har läst spelar mindre roll. Det viktigaste är att du har ett starkt tekniskt intresse.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, för att du ska kunna kommunicera med både kollegor och kunder runt om i världen.
  • God datorvana och Office-kunskaper.
  • Vill se och upptäcka mer av världen, då tjänsten kommer innebära resor.

Det är även meriterande med:

  • Tidigare arbetserfarenhet av en ingenjörsrelaterad yrkesroll. Om du dessutom har jobbat som teknisk säljare tidigare är detta ett plus.
  • Goda kunskaper inom affärssystem.

Som person är du:

  • Strukturerad
  • Relationsskapande
  • Affärsmässig
  • Samt självgående

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid, tillvidareanställning med en inledande sex månaders provanställning.
  • Placering: Nyköping.
  • Flexibel arbetstid, med möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan vid behov.
  • Tjänsten innefattar resor internationellt, uppskattningsvis 1-2 resor i månaden.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

ABECE utvecklar industriella styr- och maskinsystem för produktion av takpannor. Med ett sekel av industriell erfarenhet och mer än 60 år inom betongtakpannor, vet de hur de kan säkerställa högsta produktivitet och kvalitet för kunderna.

Ansök här