4 dagar sedan
Annons-ID: 15088206

Kommunikativ stjärna till Cygates Servicedesk!

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Omgående

Är du en person som har tidigare erfarenhet av att jobba i en IT-support roll och som värdesätter goda kundrelationer? Då är detta en perfekt roll för dig! Vår kund Cygate är ett ledande IT-bolag som söker dig med goda tekniska kunskaper och som framförallt är en stjärna på kommunicera, hjälpa och möta människor. Sök tjänsten redan idag då vi jobbar med löpande urval!

Om tjänsten

Cygate är ett svensk-etablerat IT-företag vars intresse ligger i att förse kunder med säker IT-infrastruktur och smarta digitaliseringsresor. De hjälper deras kunder med planering, drift och underhåll av deras IT-miljöer. Genom de värdeskapande tjänster som de kan erbjuda, spelar vår kund en viktig roll i deras fortsatta strategi med att ta positionen som kundens naturliga digitaliseringspartner.

Hos Cygate får du chansen att utvecklas och arbeta med kollegor som är bland de bästa i Sverige på sina respektive områden. Du kommer arbeta i en spännande och varierande miljö där du ständigt lär dig något nytt och får större ansvar. Cygate tror på att förbättring är avgörande, du kommer därför få kontinuerlig utbildning och kompetensutveckling i områden som teamet jobbar med.

Du erbjuds

  • Goda meriterande erfarenheter från ett av Sveriges ledande IT-bolag
  • Stora utvecklingsmöjligheter
  • Ingå i ett mindre och sammansvetsat team som har roligt på jobbet!
  • Möjlighet till att jobba remote minst två dagar i veckan.

Detta är till en början ett konsultuppdrag där Cygate har ambitionen att överrekrytera efter 6 månader för den med rätt driv och engagemang.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du få användning av dina tekniska kunskaper men framför allt så är din kommunikativa förmåga det utmärkande. Du kommer i det dagliga arbetet hjälpa Cygates kunder med användningen av deras system. I denna roll kommer du även ges möjligheten att arbeta med, och utveckla dina administrativa kunskaper. Detta innebär att ingen dag kommer vara den andra lik och du kommer ständigt ställas inför nya utmaningar och skaffa dig nya kunskaper längs med vägen.

Förutom att jobba i Cygates interna system kommer du dagligen vistas i Microsoftmiljö, som MS 365 och Azure.

Dina arbetstider kommer att variera då Cygets support har öppet dygnet runt. Detta innebär att du kommer jobba med ett rullande 10-veckorsschema som inkluderar natt-samt helgarbete.

Vi söker dig som

  • Har tidigare eranhet av en liknande support roll
  • Besitter goda tekniska baskunskaper
  • Är kommunikativ och duktig på att ge god service
  • Flytande i svenska och engelska

Det är även meriterande om du har utbildning inom relevant område, exempelvis ITIL 4 och Azure.

Vi ser också att du som person gillar att jobba problemlösande, är självgående och ansvarstagande.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, Solna

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här