1 månad sedan
Annons-ID: 15078616

Key Account Manager till Awardit i Göteborg

Snabbfakta

Stad:
Göteborg, Gamlestadsvägen 2 HusB:19
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse

Är du en person som gillar att arbeta med många kontaktytor och är skicklig på att knyta ihop samarbeten och projekt? Då har vi på Awardit rollen för dig! Som Key Account Manager hos oss erbjuds du en fartfylld roll och stimulerande arbetsmiljö där du agerar navet för kommunikationen mellan våra kunder och interna avdelningar. Du kommer vara en stark bidragande faktor till vår fortsatta tillväxtresa på den europeiska marknaden - varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Awardit har sedan vår börsintroduktion 2017 växt till Nordens ledande bolag inom lojalitets- och presentkortslösningar. Genom förvärvade bolag och stark organisk tillväxt tar vi nu sikte mot att bli en av Europas ledande bolag inom Lojalitet- och Presentkortslösningar. Vi söker nu dig som vill bli en del av ett spännande och engagerat team där du underhåller och utvecklar samarbetet med våra nyckelkunder.

Som Key Account Manager ansvarar du för flera av våra stora program inom affärsområdet B2C. Vi har under de senaste åren haft stor tillväxt och behöver nu en nyfiken och engagerad person att förstärka teamet med som vill jobba med att driva lojalitet och motivation hos våra kunder.

Vi arbetar innovativt med att skapa och utveckla samarbetet med våra kunder, som kan vara allt från nationella bolag till stora internationella koncerner. Din insats bidrar direkt i leveranserna och tillsammans med Key Account-teamet, säljsupport och övriga medarbetare tar vi programmen och uppdragen till nya höjder. Awardit är entreprenörsdrivet och jobbar aktivt för att skapa ett stort medarbetarengagemang. Vi erbjuder en stimulerande och utvecklande miljö där du får chansen att vara med på företagets fortsatta tillväxtresa ut på den europeiska marknaden.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Awardit.

Arbetsuppgifter

Teamet som du kommer tillhöra utgår från våra kontor i Stockholm & Göteborg vilket innebär att du måste vara bosatt i anslutning till någon av städerna. Det stora KAM-teamet består idag av ca 10 medarbetare som har hand om våra kunder, både inom B2B och B2C. Vi jobbar hela tiden för att hitta synergier mellan våra bolag. Som KAM ansvarar du för ett antal kunduppdrag där du tillsammans med kunden utvecklar programmet.

Som KAM är du är aktiv i det löpande arbetet att förnya och förädla kommunikationen tillsammans med övriga KAM och säljsupport samt utveckla innehåll i våra program till nytta för såväl våra uppdragsgivare och deras kunder som för Awardit. En viktig del i rollen är också att vara en duktig administratör och serviceinriktad. Här ingår bland annat att planera kampanjer tillsammans med kund, hålla programmets webbsida uppdaterad, sköta marknadsutskick och ta fram statistik.

Du får också planera, driva och utveckla programmen tillsammans med övriga i teamet, aktivt arbeta med förslag på aktiviteter som ska leda till ett ökat engagemang i kundernas program.

En del av rollen är också att vara drivande i kundmöten, öka förståelse och insikt för respektive program och hur affären kan utvecklas, du är också delaktig i uppstartsmöten vid nya uppdrag.

Awardit är i högsta grad ett kundstyrt företag mixat med en snabbfotad organisation. Detta bygger på stor flexibilitet och en självklar vilja att hjälpa varandra. Likväl som att man tar egna initiativ har man också ett ansvar att fungera i vårt team.

För den här rollen kan du utgå från antingen Stockholm eller Göteborg, därav annonserar vi för tjänsten i respektive stad. Under introduktion kommer du spendera mest tid för upplärning på kontoret i Göteborg, och det kommer löpande ingå resor i tjänsten då vi träffar våra kunder med jämna mellanrum.

Vi söker dig som

Vi ser att du är en person som trivs med att vara spindeln i nätet. Du har goda kommunikativa egenskaper och är lösningsorienterad.

Vidare ser vi att du har:

  • Arbetslivserfarenhet inom kundbemötande och service, inte nödvändigtvis försäljning men det är meriterande
  • Goda kunskaper i Microsoft Excel
  • Obehindrad kunskap i svenska och engelska i tal och skrift

Följande är meriterande:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller dylikt
  • Kunskaper i e-handelsplattformen Magento

Som person är du ansvarstagande då du är ansiktet utåt mot våra kunder samt länken mellan våra interna kollegor och kund. Vidare ser vi att du är initiativtagande och proaktivt driver och utvecklar vår affär. I detta gör du även behovsanalyser kring vad kunden behöver, vad Awardit kan förbättra och utveckla framåt. Du är relationsskapande vilket är A och O i rollen, där relationer är en stor del av att bygga förtroende och vår affär framåt. Du är strukturerad då varje kund har olika typer av affärsuppsättning. Du behöver ha en god struktur och en noggrannhet för att kunna hålla isär kunder och förklara och anpassa dig i varje samarbete.

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, Tillsvidare
  • Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex
  • Placering: Gamlestadsvägen 2, Göteborg

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Awardits önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Awardit här!

Ansök här