5 dagar sedan
Annons-ID: 15081701

Junior handläggare inom Leasing till internationell storbank!

”-Jag får energi och daglig utveckling av att möta människor med olika bakgrunder och nationaliteter. När jag går till jobbet känns det inte som att gå till jobbet utan till en plats där vi umgås och skrattar.” Så beskriver en kollega hos företaget sin arbetsplats. Låter detta som något för dig? Är du en fena på service, tillgänglig omgående och har ett intresse för bank och finans? Då tror vi det här är en tjänst för dig.

Om tjänsten

Academic Work söker en junior handläggare till vår kund vars kontor är beläget i Solna. Du kommer ingå i team Leasing som består av åtta personer där ni tillsammans hanterar frågor rörande avtal, kontrakt och dylikt som inkommer från exempelvis slutkunder, återförsäljare och Partners gällande Finansiell Leasing och Privatleasing av bilar. Varje morgon inleds med ett gemensamt möte och du som ny kommer ha fin stöttning av teamet för att snabbt kunna komma på banan och bli självgående. Denna tjänst passar dig som trivs med eget ansvar i kombination med teamwork och som föredrar att ha mycket att göra framför att rulla tummarna! Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos företaget. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt löpa fram till sista september, med eventuell möjlighet till förlängning.

Du erbjuds

  • Ett långsiktigt och meriterande uppdrag inom bank
  • En engegerad konsultchef och karriärspartner!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som handläggare kommer du arbeta med främst telefonsupport till slutkunder, återförsäljare och Partners gällande Privatleasing samt Finansiell Leasing, från uppstart till avslut. Du kommer arbeta i flera datorsystem och hantera enklare administrativa arbetsuppgifter kopplade till samtalen. Du, som ny, kommer arbeta övervägande med telefonärenden. Academic Work erbjuder dig som är i början av din karriär här en fantastisk möjlighet till ett meriterande heltidsuppdrag hos kunden, som är en marknadsledande leverantör inom bank och finans där du bra ledarskap och en fantastisk möjlighet att knyta kontakter!

Vi söker dig som

Det är ett krav att du:

  • Har tidigare erfarenhet av en kundorienterad roll (kundtjänst eller butik) och trivs med telefon som främsta arbetsverktyg
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
  • Är tillgänglig omgående

Det är meriterande om du:

  • Har arbetat i en roll där du primärt arbetat med service över telefon
  • Har erfarenhet inom bank- och finansbranschen
  • Har kunskap/stort intresse inom leasing/bank

Som person är du serviceminded och lyhörd inför kundens behov, då kundrelationen är otroligt viktig i denna roll. Du är lättlärd, problemlösande och är inte rädd att be kollegor om hjälp. Vi ser även att du är en optimistisk och flexibel person som trivs med att arbeta under högt tempo!

Övrig information

  • Start: Omgående, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning
  • Placering: Solna

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här