2 veckor sedan
Annons-ID: 15087744

IT-support till Lexplore!

Lexplore befinner sig på en spännande resa och söker nu en till kollega till sin IT-support. Lexplore är på en färd för att ta deras banbrytande och prisbelönta Reading Development Service till alla skolorganisationer i världen. På Lexplore kommer du att gå med i ett passionerat team som arbetar för att göra världen till en bättre plats, en läsare i taget.

Om tjänsten

Lexplore är en tjänst för systematisk läsutveckling. Allt börjar med den prisbelönta screeningen som använder AI och eye tracking för att bestämma läsnivån. Efter screeningen får varje elev ett resultat som visar deras nuvarande läsnivå i jämförelse med andra i samma årskurs. Nivån används för att rekommendera läsaktiviteter, så som läsflytsträning och böcker som passar varje elevs behov. Lexplore möjliggör systematisk läsutveckling som gör skillnad.

Du erbjuds

  • Att, tillsammans med ett passionerat team, få arbeta med en samhällsviktig fråga
  • Att vara med och bidra till det gemensamma målet "att få varje barn att bli en bra läsare"
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer omvårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Målet för dig i denna roll är att proaktivt se till att kunderna får det stöd de behöver när de når oss under deras Lexplore-resa. Jobbet innebär att förstå och lösa tekniska problem samt att kunna rekommendera kunderna hur de kan jobba bäst med Lexplore för att uppnå sina mål.

Några av dina huvudsakliga ansvarsområden är att:

  • Hantera e-post, chattar och telefonsamtal från kunder och slutkonsumenter effektivt och professionellt, för att säkerställa att utmärkt service levereras i varje kommunikation
  • Logga och spara anteckningar om kundfrågor, eskalera till 2:a linjens stöd om det behövs
  • Ta fullt ansvar för kundens behov genom att effektivt hantera deras förväntningar - leverera vad som lovats, hålla kunden informerad och uppdaterad under hela processen
  • Tillhandahålla kunskapsrika svar på frågor om våra produkter och tjänster
  • Rapportera och dela kundfeedback som input till förbättringsprojekt

Vi söker dig som

  • Ett års erfarenhet av arbete inom IT-support
  • Erfarenhet av Windows 10 och Microsoft Office 365 samt kundsupportsystem.
  • Förmåga att bedöma varje kunds IT-kunskap och erfarenhet samt en ha bred teknisk förståelse för plattformar, mjukvara, utrustning, on-premise, molntjänster etc.
  • Flytande språkfärdigheter i svenska och engelska, samt hög förmåga både i tal och skrift.
  • Bra förmåga att hantera kundrelaterade frågor på olika kanaler (telefon, e-post och chatt).
  • Bra förmåga att hålla ordning och reda på dokumentationen, logga, underhålla och eskalera supportärenden.

Det är meriterande om du:

  • Språkkunskaper i norska eller finska är meriterande
  • Erfarenhet av att arbeta i en digital service startup är en fördel

Som person är du en självgående och lösningsorienterad person som analyserar och tar itu med tekniska problem på ett strukturerat sätt. Du är en logiskt tänkande person med bra analytiska och problemlösande färdigheter.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader men möjlighet till förlängning
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Lexplore här!

Ansök här