1 vecka sedan
Annons-ID: 15080128

IT-konsult till växande bolag inom digitalisering

Snabbfakta

Stad:
Göteborg, Gamlestan
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Omgående enligt överenskommels
Övrigt:
Långsiktigt

Vi söker för kunds räkning en serviceinriktad IT-konsult som är redo att hugga tag i nästa karriärmässiga utmaning. Här får du chansen att ha kul på jobbet och utvecklas i ett växande bolag som är ledande inom sin bransch. Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag!

Om tjänsten

Embriq Sweden AB är ett snabbväxande bolag inom digitalisering för bland annat energi, FMCG och logistik. Huvudkontoret ligger i Norge men de är verksamma inom hela Norden. För det aktuella uppdraget är placeringen i Gamlestaden i Göteborg där du kommer jobba i ett litet team och få chansen att ta nästa steg i din karriär. Här är det viktigt att ha kul på jobbet och uppskattat med tävligsanda både för att vinna lunch-pingis-turneringen och för att leverera bästa service till företagets kunder. Värdeorden Grit, Curious & Unified leder Embriqs riktning mot visionen «Making data key to outstanding value creation» och sätter stämningen på kontoret.

Du erbjuds

För det här uppdraget kommer du bli anställd hos oss på Academic Work och jobba som konsult ute hos kund för ett långsiktigt samarbete. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om [vårt konsulterbjudande]

Arbetsuppgifter

Som IT-konsult i Embriqs support kommer du främst att arbeta med uppgifter inom IT-support och administration. Du kommer att sitta i både 1st- och 2nd line support där du hanterar ärenden gällande både mjuk- och hårdvara. Du kommer jobba med modern teknik och har möjligheten att utvecklas professinellt. Uppdraget är på heltid där supporten är öppen mellan 07:00-18:00 och kommer bemannas av dig tillsammans med två andra kollegor där ni växlar gällande starttid på morgonen.

Du kommer till exempel att:

  • Tillhandahålla servicestöd via telefon och ärendehanteringssystem mot användare
  • Se till att IT-utrustning fungerar
  • Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
  • Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program

Vi söker dig som

Krav för uppdraget

  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Erfarenhet från HelpDesk inom IT
  • Goda kunskaper om Windows, Android, iOS
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för uppdraget

  • Goda kunskaper inom Office 365, Intune och Active Directory
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
  • Goda kunskaper kring felsökning och installation
  • Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure
  • Tidigare arbetat i ärendehanteringssystem
  • Norska i tal och skrift
  • B-körkort

Vi kommer även lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är:

  • Samarbetsförmåga
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande

Övrig information

  • Start: Omgående enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, 40h/vecka
  • Placering: Gamlestaden, Göteborg

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Embriqs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Embriq är en ledande leverantör av avancerad IT-verksamhet, programvara, industriell IoT-teknik och konsulttjänster. Vi levererar lösningar som hjälper komplexa och transaktionskrävande företag att optimera sin konkurrenskraft. Med över 200 högt kvalificerade och engagerade medarbetare betjänar vi mer än 200 kunder i Norden, som alla tillhandahåller samhällskritiska tjänster inom industrier som energi, produktion, detaljhandel och andra datordrivna industrier. Embriq har sitt huvudkontor i Oslo och har verksamhet i hela Norden.

Kika gärna in på Embriqs hemsida för att läsa mer om företaget.

Ansök här