3 dagar sedan
Annons-ID: 15086758

IT-intresserad Customer Success Administrator till Wisentic

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Wisentic letar efter deras nya kollega som vill vara med och digitalisera processer i försäkringsbranschen. På Wisentic välkomnas du till ett genuint, hjälpsamt och lösningsorienterat team där utvecklingsmöjligheterna är många. I rollen som Customer Success Administrator kommer du vara experten och ha många kontaktytor i ditt arbete, både internt och externt. Du arbetar nära företagets kunder som både är mindre så väl som de största försäkringsbolagen i branschen.

Om tjänsten

På Wisentic kommer du att ingå i ett team om 12 medarbetare med olika roller och kompetenser. Du får möjligheten att arbeta nära dina kollegor med hög kompetens och din närmsta chef som också arbetar operativt, vilket gör att beslutsvägarna är korta och det finns goda förutsättningar för att lära dig mycket för din egna utveckling. Teamet hittar gärna på roliga aktiviteter tillsammans och har alltid frukost på fredagar, det är en trivsam miljö på kontoret och man firar när något går bra.

I rollen som Customer Success Administrator arbetar du nära produktägare och lösningsarkitekter. Samtidigt blir du ett nav mellan first line support och IT avdelningen. Du är en nyckelperson vad gäller kontakt med både kunder och leverantörer, med en god struktur och som superuser av Wisentics system är du en viktig del i företagets fortsatta framgång.

Arbetsuppgifter

Vid implementation av nya kunder hjälper du säljarna att konfigurera systemen för att matcha varje kunds behov. I det dagliga arbetet har du täta kontakter med kunder och andra intressenter, internt och externt. Du kommer vara en viktig del i second lind support. Rollen är dynamisk och du kommer ha möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Implementera nya kunder genom att konfigurera systemen tillsammans med projektledare
  • Ansvara för testplanering och testning av nya releaser
  • Fånga upp behov från användare och formulera förslag till förbättringar till Wisentics lösningsarkitekter
  • Utforma processer för incidenthantering
  • Skriva rapporter utifrån användarstatistik
  • Andra administrativa uppgifter

Vi söker dig som

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom lämpligt område till exempel data- och systemvetenskap
  • Har relevant arbetslivserfarenhet till exempel i first line support och är redo att ta nästa kliv i karriären
  • Har ett intresse för IT och digitalisering
  • Har förståelse för affärs- och verksamhetskrav
  • Har kunskaper i Microsoft Office
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och arbetat i ärendehanteringssystem.

Vid denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har ett sinne för detaljer och tycker om att arbeta strukturerat. Du är analytisk, har en förmåga att koordinera och prioritera flera initiativ parallellt. Din sociala förmåga är god och du är kommunikativ med en lösningsorienterad och proaktiv inställning.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Wisentic grundades 1994 och är verksamma i Sverige och Norge. Deras affärsidé är att leverera konfigurerbara online-tjänster (SaaS) som ger försäkringsbranschen moderna processer med snabb time-to-market. De skapar nöjdare försäkringstagare samt sänker skade -och administrationskostnader genom konstadskontroll och intelligent automatisering. Läs mer om Wisentic.

Ansök här