3 veckor sedan
Annons-ID: 15076850

IT-Affärsansvarig till Reitan Convenience Sweden AB

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse
Övrigt:
Heltid, möjlighet till flexibla arbetstider

Som IT-Affärsansvarig och Systemspecialist hos Reitan Convenience Sweden (RCS) kommer du sitta i fören på en spännande förändringsresa. RCS är franchisegivare för Pressbyrån, 7-Eleven och PBX och de 400 butiker som drivs av framgångsrika franchisetagare. RCS är inne i en digital transformation med fokus på värdeskapande där du kommer att spela en viktig roll för att förstå affärsbehoven ur ett IT- perspektiv. Du har den primära kontakten med leverantörer och förstår hur kravbilden ser ut, driver projektledning och affärsuppföljning.

Om tjänsten

Som IT-Affärsansvarig och Systemspecialist hos Reitan Convenience Sweden (RCS) får du vara med och bana väg för en ny Convienience marknad där IT är en avgörande kugge i hjulet. Du får vara med och jobba med några av Sveriges kändaste varumärken och bli del av cirka 100 engagerade medarbetare i ljusa och fräscha lokaler i Stadshagen.

RCS är ett värderingsstyrt företag med stark företagskultur och fokus på hållbarhet. Läs mer här. De tror på att bygga stora människor som skapar handling genom tillit och som nyttjar konceptens alla fördelar. Du blir del av ett företag med stor trygghet och öppenhet för alla typer av människor vilket skapar ett gott diskussionsklimat där du och dina kollegor vågar säga vad man tycker. Högt i tak, på riktigt.

Du erbjuds:

  • Att vara en viktig spelare i företagets förändringsresa mot att bli mer digitaliserade där du får stor frihet att förverkliga dina idéer och att driva din agenda framåt såsom du tror blir bäst
  • Goda utvecklingsmöjligheter i en bred och platt organisation som växer
  • Goda förmåner och roliga aktiviteter tillsammans
  • Ett arbete där balans mellan arbete och privatliv värdesätts. Exempelvis genom sommartid maj- sept med sluttid 16, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och bra förmåner för föräldralediga.

Arbetsuppgifter

  • Utvecklar RCS affärssystem genom att föreslå nya och förbättrade IT-lösningar som siktar på att öka RCS försäljning eller förenkla arbetet i butik/kontor (minskad administration)
  • Projektleder förändringar av befintliga och nya system inom ansvarsområdena Logistik, Kategori, Inköp och Marknad
  • Fångar upp förändringsbehov samt utmaningar
  • Samlar in, koordinerar och genomför förvaltningsplanen
  • Följer upp IT-drift enligt avtal med leverantörer
  • Sätter och följer upp budgeten inom området
  • Agerar testare och testledare vid införande av nya funktioner och systemlösningar.

Vi söker dig som

Eftergymnasial utbildning inom IT (systemvetenskap eller liknande) eller har kunnat tillgodogöra sig samma kunskap i arbetslivet

  • Erfarenhet av vattenfallsmetodik och agila metoder
  • Tidigare erfarenhet inom systemvetenskap och att driva IT- relaterade projekt framåt
  • Tidigare erfarenhet av förvaltning och leverantörsstyrning
  • Erfarenhet av att ha arbetat i retailbolag
  • God förståelse för processer och erfarenhet av att arbete med sprintrar, stand up, retron med mera
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då kommunikation sker på båda språken
  • Vilja att arbeta i en organisation med stort hållbarhetsfokus

Meriterande

  • Erfarenhet av områdena Logistik, Kategori, Inköp och Marknad
  • Erfarenhet av att arbeta med produktdata

Som person är du

  • Orädd
  • Ansvarstagande
  • Problemlösande
  • God samarbetsförmåga

Vidare är du en person som tycker om att arbeta i en snabbfotad och föränderlig organisation. Du trivs att arbeta självständigt och att initiera och driva framåt nya tankar och idéer som skapar värde för företaget.

Övrig information

  • Start: Flexibelt
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, utgår ifrån RCS Servicekontor i Stadshagen, med möjlighet till remote
  • Kontaktperson: Therése Lindhe therese.lindhe@academicwork.se
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Reitan Convenience:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Information om företaget

Reitan Convenience Sweden AB servar dagligen 350 000 kunder genom deras ca 400 butiker. Deras framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare för Pressbyrån och 7-Eleven. De strävar efter att ge kunderna en bättre dag. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska familjebolaget REITAN som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Ansök här