1 dag sedan
Annons-ID: 15081164

Internationellt företag söker ordermottagare med SAP erfarenhet!

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Vällingby, Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
September (Datum flexibelt)
Övrigt:
8-17

Nu söker företaget System 3R deras nästa ordermottagare som bär på gedigen erfarenhet inom SAP, har stor vana med kundkontakt, bygga kundrelationer och trivs i en utvecklande miljö med hög standard. Passar beskrivningen in på dig? Välkommen in med din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval!

Om tjänsten

I rollen som ordermottagare hos System 3R kommer du jobba i en bred roll med ett stort fokus på ordermottagningen inom företaget. System 3R arbetar med kunder runt om i hela världen, främst Europa, Asien och USA. Därför kommer du i din roll kombinera kundkontakt och administration.

För denna roll behöver du vara en stjärna på SAP och bär på en bred erfarenhet med allt från kundkontakt till att plocka ut korrekt data från systemet. Du kommer tillhöra ett team om 5 personer där alla stöttar varandra och gemensamt ständigt arbetar mot att nå uppsatta mål. I teamet kommer du ha en nyckelroll, och därav söker vi dig som trivs i en roll med ansvar eftersom du får stötta upp kollegor i frågor som är din specialitet!

Du erbjuds

  • En dedikerad konsultchef hos Academic Work som följer din karriär
  • En arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter
  • En internationell arbetsmiljö med kunder från hela världen

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Rollen är en varierande roll där ditt arbete kommer vara brett. Fokuset under en arbetsdag kommer främst vara på orderhantering där du sköter de administrativa delarna i SAP. Arbetet innefattar också daglig kundkontakt med både svenska och internationella kunder.

Under en arbetsdag kommer du att ha ansvar över:

  • Kundhatering i SAP rörande orders
  • Att boka transporter och koordinering av logisitk för System 3R's kunder
  • Fakturahantering
  • Reklamationshantering
  • Att koordineringen från inkommande order till leverans av vara till kund sker korrekt
  • Stötta kollegor med frågor gällande SAP

Vi söker dig som

Vi letar efter dig som tidigare har en längre och gedigen erfarnehet i de ovanbeskrivna arbetsuppgifter. Vi söker därför dig som har:

  • Minst 2-4 års erfarenhet av orderhantering
  • Gedigen och längre erfarenhet av SAP, med just fokus på orderhantering
  • Erfarenhet av kundkontakt och bygga starka kundrelationer
  • Ett stort intresse och kunskap inom logistik och order
  • Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift

I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt i din personlighet, motivation och viljan att ständigt utvecklas inom arbetet.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av internationell kundkontakt
  • Kunskap/tidigare erfarenhet av tull och export
  • Kunskap/tidigare erfarenhet av prishantering
  • Högskole/universitets examen inom logistik

Övrig information

  • Start: September, felxibelt
  • Omfattning: Heltid 08-17, med visst utrymme för flex
  • Placering: Vällingby, allt arbete sker från kontoret

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

System 3R är en internationell arbetsplats som på daglig basis har kontakt med kunder från hela världen. Företaget erbjuder produkter med god kvalitet som håller vad dom lovar. Företaget har stora utvecklingsmöjligheter där du kan klättra i olika roller och utvecklas vidare om så önskas. Du kommer att arbeta i ett team om 5 personer där alla känner varandra väl och hjälps åt för att nå de uppsatta målen. Du kommer även att ha kontakt med övriga delar av företaget och skapa fina samarbeten i din roll.

Ansök här