2 veckor sedan
Annons-ID: 15081087

Inköpare till Envac Scandinavia AB

Är du administrativt lagd, med en känsla för noggranhet och kommunikation? I så fall finns nu möjligheten att arbeta för ett av nordens största miljöteknikföretag! Vår kund söker nu en inköpare till ett erfaret team som arbetar nära projektledare i hela norra europa. Missa inte chansen att få ovärderlig erfarenhet inom inköp och sök tjänsten redan idag, då urvalet sker löpande och behovet är omgående!

Om tjänsten

Om tjänsten

I din roll som inköpare kommer du tillsammans med kollegor att ansvara för hela inköpsflödet. I arbetsuppgifterna ingår leveransbevakning, orderbekräftelse, fakturagranskning, reklamationer och leveranskontroll. Vidare ingår att tillsammans med dina kollegor samordna det logistiska flödet där du har nära kontakt med leverantörer och speditörer.

Som inköpare arbetar du nära företagets projektledare samt andra interna kunder och kontaktytor. Det gör att din sociala och kommunikativa sida kommer väl till användning. I tjänsten som inköpare kommer du även att arbeta med rutiner och processer för att effektivisera arbetet och hålla en hög kvalitetsnivå. För att du på bästa vis ska kunna anta rollen erbjuds du en gedigen upplärning.

Denna tjänst är ett vikariat för att täcka en sjukskrivning som kan leda till ett långsiktigt konsultuppdrag i samma roll.

Du erbjuds

  • Ett arbete av internationell karaktär med kunder primärt i norra europa.
  • En roll i ett team av erfarna inköpare
  • Möjlighet till flex och tidigare schemaläggning på fredagar

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Operativt inköpsarbete
  • Ta ansvar för orderhantering och allt vad det innebär i form av orderbekräftelser, prisgranskning, fakturering och uppföljning
  • Hantera intern information och se till att den når berörda parter

Vi söker dig som

  • Kan kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift
  • Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna som inköpsassistent eller motsvarande
  • Har eftergymnasial utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom exempelvis inköp, ekonomi eller motsvarande
  • Har goda programkunskaper i Officepaketet, främst Excel

Som person är du:

  • Serviceinriktad
  • Självgående
  • Noggrann

Det är även meriterande om du tidigare jobbat i en roll som inköpare eller inköpsassistent samt har erfarenhet av att arbeta i CRM-system

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Mer information om företaget delges i ett senare skede.

Ansök här