6 dagar sedan
Annons-ID: 15088122

Handläggare till Försäkringskassan i Göteborg

Nu söker vi dig som har en administrativ ådra ihop med en stor dos av serviceanda och flexibilitet. Rollen som Handläggare är ett uppdrag på sex månader där du kommer komma in tillsammans med andra konsulter och arbeta med support inom Elstöd. En roll som innebär att du får ta stort eget ansvar i kontorsrelaterade uppgifter och få möjlighet att samla på dig erfarenheter i en av Sverige största myndigheter. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället, där de betalar ut cirka 230 miljarder kronor i olika stöd. Att sätta sig in i varje ärende, följa lagar och regler samt att därtill informera och vägleda kunden, är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. I rollen som Handläggare kommer du bli en del av en avdelning på försökringskassan kallad GFM Kundmöte som hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner.

Du erbjuds:

  • En dedikerad konsultchef och möjligheter samla erfarenheter som konsult
  • En möjlighet att växa hos en av Sveriges största myndigheter

Du kommer vara anställd som konsult och uppdraget är på 6 månader. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Syftet med konsultuppdraget är att hantera tillfälliga toppar i inflödet på grund av det av regeringen beslutade elstödet. Arbetsuppgifterna består till störst del av att arbeta med telefon och epost, men även till viss del handläggning och administration.
  • Du som handläggarkonsult bidrar till avlastning med lägre väntetider i telefonin samt snabbare handläggning. Ansvarig chef kommer att tillsammans med handledare vägleda er samt stötta vid eventuella frågor som dyker upp i samtalen.

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieexamen
  • Har minst 1 års erfarenhet av telefoni/kundservice
  • Erhåller en vana att använda telefon som arbetsredskap
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken kommer användas i ditt arbete
  • Har en godkänd kreditupplysning

Som person är du

  • Kvalitetsmedveten
  • Mål och resultatinriktad
  • Har en god kommunikativ förmåga
  • Förstår och värdesätter människors olikheter

Vidare ser vi att du ska trivas att arbeta med kundmöten och att du trivs av serviceinriktad arbete. Att också trivas med möten över telefon är ett krav.

Övrig information

  • Start: 1 Mars 2023
  • Omfattning: Heltid under 6 månader med chans till förlängning
  • Placering: Göteborg, möjlighet till distansarbete vid behov
  • Arbetstid: 40h veckor, 08:00-16:30, 30 minuters rast

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. För att bli aktuell för detta uppdrag ska du genomföra en godkänd kreditupplysning via UC.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här