3 veckor sedan
Annons-ID: 15078716

First Line Support till myndighet

Har du en hög IT-kompetens? Är du lösningsorienterad och drivs av att erbjuda förstklassig service? Academic Work söker nu för kunds räkning en First Line Support inom myndighet. I rollen ges du möjlighet att arbeta tillsammans med ett sammansvetsat team i en spännande arbetsmiljö mitt i centrala Stockholm.

Om tjänsten

I rollen som first line support ingår du i funktionen Servicecenter-IT, där du i första hand ansvarar för användarsupport, felsökning, felavhjälpning och administration. Servicecenter-IT är kontaktytan mellan användarna och IT-avdelningen och är ansiktet utåt mot användarna. Servicecenter-IT har en mycket viktig funktion: att hjälpa och vägleda användarna och göra deras vardag så enkel och besvärsfri som möjligt. För att trivas i rollen bör du ha en hög servicekänsla och en god IT-teknisk problemlösningsförmåga både vad gäller mjuk- och hårdvara.

Arbetet kommer i huvudsak utföras under kontorstid helgfri måndag till fredag (kl 07:45-16:45). Uppdraget innebär också att bemanna funktionen lördagar och söndagar (kl 11.00-16.00 ca 10 timmar/månad) samt vardagskvällar (kl 16.45-20.00 en gång/vecka). Detta är ett konsultuppdrag och du kommer vara anställd av Academic Work och arbete som konsult hos kunden. Uppdraget börjar med en provanställning på 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Supportera användare via telefon, fjärrstyrning, e-post, besök vid disk samt genom intranätet.
  • Ge support på såväl inköpta som egenutvecklade program och applikationer.
  • Felsökning, felavhjälpning och administration.

Vi söker dig som

  • Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt 2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
  • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
  • Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande med:

  • Arbetslivserfarenhet av användarstöd och support inom it-tekniskt område vid besöksdisk.

Personliga egenskaper:

  • Problemlösande
  • Serviceinriktad
  • Flexibel

Övrig information

  • Start: September/oktober 2022
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

För detta uppdraget genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök här